vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 hoi allemaalzondagmiddag hebben mijn nijnen buiten in de tuin gelopenzondag avond wou 1 nijn van mij geen brokken of hooi maandag morgen wou het nijntje nog niks eten en ook niet drinkenmaandag avond ook nog niksvanmorgen naar de da geweest blijkt dat fluffy een infectie heeft in het lijfje nu moet we dwangvoeren met critical care en we moeten cisaral drops toedienen als het donderdag nog niet beter is moet ik weer naar de da groetjes petra
Suzimoo Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Weet je zeker dat het een infectie in het lijfje is? Zit ze niet gewoon verstopt vanwege het verharen?Het is namelijk de tijd dat de konijnen erg verharen. Konijnen raken erg makkelijk verstopt. Een goede oplossing is stukjes ananas geven en prozyme over de groenten strooien.
sennepenneke Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Infectie? Ik zou eerder denken dat ze iets verkeerds gegeten heeft in de tuin.
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 de da heeft de darmen onderzocht die zitten niet verstopt maar het darmkanaal ligt wel helemaal stil omdat fluffy niks eetfluffy heeft wel bij de schutting gezeten en er steek klimop van de buren door heen misschien heeft fluffy daar wel bij gezeten maar heb hem daar gelijk weg gehaalt
Dollie Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Ik snap het verband met buitenkonijnen niet helemaal. Stilligende darmen kunnen elk konijn overkomen. Heb je geen pijnstilling gekregen?
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 ja hij heeft vanmorgen wel wat gekregen voor de pijn en het zijn geen buiten konijnen we hadden ze naar buiten gedaan omdat het zo lekker weer was maar snuffie die heeft ook buiten gelopen en die heeft nergens last van het gaat om fluffy
Dollie Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Maar waarom staat er dan 'oppassen nu met konijnen buiten' in de titel... Het lijkt mij gewoon stom toeval..
EliseD Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Ik schrok, dacht dat er een eng virus heersde onder wilde konijnen ofzo..Gelukkig niet..
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 omdat het buiten is gebeurt het hoeft niet aan de klimop te liggen dat fluffy daar niks van heeft gehad maar een hond hier in de beurt die heeft ook al een infectie maar dan aan de kop dus vandaar oppassen met konijn buiten ik heb het idee dat er iets in de lucht zit dat fluffy dat binnen heeft gehad
_Danielle Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Zijn de tanden van Fluffy ook nagekeken? Overigens heb je nog 'geluk' dat je konijn er niet was als je pas na 1,5 dag naar de DA bent gegaan.. Een konijn wat niet eet, moet direct naar een dierenarts toe..Natuurlijk wel goed dat je bent gegaan, maar aangezien alles nu al volledig stil ligt, wordt het erg moeilijk om dat allemaal weer op gang te krijgen...
sennepenneke Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Infecties van honden heeft niks te maken met konijnen.Vermoed echt iets verkeerds gegeten, vergeet niet dat nijnen razendsnel zijn. Zou als de darmen stilliggen rap gaan masseren in elk geval.
Rian Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Vosjes wil ons alleen maar waarschuwen. Goed bedoeld toch? Iedereen hier meteen weer erbovenop...foei!
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 ja het is allemaal goed bedoelt van mijn kant ik ben heel erg geschrokken flufffy is helemaal na gekeken de tanden zijn ook goedhopen dat hij er snel weer boven op komt hij ligt heel stil in het hok af en toe komt hij in beweging om te wassen maar hij heeft wel vaker dat hij een dag geen zin in eten heeft daarom hebben wij zo lang gewacht omdat ze nooit ziek zijn maar gelukkig hij is er nog
EliseD Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Mijn reactie was niet vervelend hoor, ik dacht dat er een verslag kwam van een nieuw virus..Sterkte met je nijntje!!
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 nee gelukkig geen nieuwe virusmijn schoonmoeder heeft me net ff geholpen met dwangvoeren maar dat was geen succes hij heeft wel wat binnen gehad nou ga ik vanavond samen met mijn vriend de rest proberen er in te krijgen hopen dat het lukt
sennepenneke Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Vosjes wil ons alleen maar waarschuwen. Goed bedoeld toch? Iedereen hier meteen weer erbovenop...foei!Nou, ik vind dat ik en de anderen gewoon normaal reageren hoor?
_Danielle Geplaatst: 27 april 2010 Geplaatst: 27 april 2010 Maar Vosjes, de DA wist heel zeker dat hij geen verstopping of gas heeft? Anders kan dwangvoeren gevaarlijk zijn namelijk...
vosjes Geplaatst: 27 april 2010 Auteur Geplaatst: 27 april 2010 de da weet heel zeker dat er geen verstopping zit en ook geen gas vorming maar ik vind het zelf heel vreemd maar we blijven fluffy in de gaten houden hij ligt nou lang uit in het hok dat is weer een goed teken
Aanbevolen berichten