Ga naar inhoud

Konijn is verkouden


Kitt

Aanbevolen berichten

Nee gelukkig (nog) niet.

Bij hem komt de pus/snot naar buiten via zijn oortje, wat zorgt voor de pusophopingen in de oorholte.

Ja als het dr niet via het neusje uit gaat dan maar via t oor denk.. Pff.. wat een rot ziekte zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Idd!

Het is bijna niet te genezen & ze blijven altijd gevoeliger voor deze bacterie i.v.m. de verminderde weerstand.

Ja zal je ook krijgen dat als ik m naar buiten doe.. Dat ze weerstand nog niet goed genoeg is..

Maar jij heb ook een vriendje voor bij Zazou?! Naja nu appart dan?

Ik vind het zo *** dattie alleen zit.. niet dat ik het idee krijg dat ie zich verveelt.. maar soms zit ie wel lang alleen dat vind ik dan zo zielig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jij heb ook een vriendje voor bij Zazou?! Naja nu appart dan?

Ik heb idd een vriendinnetje voor Zazou gehaald, omdat hij zich alleen voelde na de dood van *Pumbaa*, zijn vorige vriendje.

Maar ik heb ze nog niet gekoppeld, omdat Zazou met een open oorholte zit.

Als ik jou was zou ik even wachten met een vriendje, totdat je konijn geen snotneus meer heeft.

Omdat het bij Zazou inwendig zat kon hij geen andere konijnen besmetten.

*Pumbaa* kreeg op het laatst wel een nattig neusje, waardoor ik voor hem geen nieuw vriendje mocht halen als Zazou zou overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zal je ook krijgen dat als ik m naar buiten doe.. Dat ze weerstand nog niet goed genoeg is..

Maar jij heb ook een vriendje voor bij Zazou?! Naja nu appart dan?

Ik vind het zo *** dattie alleen zit.. niet dat ik het idee krijg dat ie zich verveelt.. maar soms zit ie wel lang alleen dat vind ik dan zo zielig..

Liever nu wat langer alleen en straks gezond met een vriendje dan nu een vriendje en straks alsnog alleen omdat het vriendje ook ziek wordt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever nu wat langer alleen en straks gezond met een vriendje dan nu een vriendje en straks alsnog alleen omdat het vriendje ook ziek wordt ;)

Ja inderdaad.. was het ook niet van plan hoor.. Vind het gewoon zo k*t hoe het allemaal loopt nu :frown:

Heb nu wel voor het eerst het idee dat het wat beter gaat. Hij slaapt steeds minder en is vollop actief. Wel nog steeds natte neus..maar geen overmatig snot meer.. Niezen ook steeds minder.. Gister heb ik m met dit weer lekker buiten gezet. Met een rennetje eromheen. Heerlijk vontie dat.. Helemaal springen en gek doen.. Denk dat het hem wel goed heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update!.. Inmiddels zijn de 10 dagen voorbij en ik zou bellen naar de DA.. Heb ik gedaan.. Helaas gingen de 9e en 10e dag minder goed.. Hij nieste weer vollop en het snot zat weer overal.. Terwijl het wel verminderd was..

De DA vertelde dat ik gewoon door moest gaan.. en langs moest komen voor weer 20ml bactrimel.. Heb ik gedaan en zit nou op dag 14.

Weer geen verbetering... Ik word dr nu echt giga moe van. Daarbij wil die het gewoon niet meer innemen.. waar ik het ook indoe.. Hij wil het gewoon niet meer innemen! Dus nou spuit ik het maar rechtsstreeks in zn bekkie.. maar hier krijgtie zoveel stress van.. Hij doet dan zo ontzettend idioot! En vanochtend heeftie me (zachtjes) gebeten.. Ik geloof dattie nou wel een beetje klaar is met die bactrimel..

Ik zit echt te denken om er gewoon mee te kappen en maar te kijken hoe het gaat.. hij zit ook al zolang aan die Ab.... Iemand nog tips hoe ik t m anders kan geven? Ik ben zo bang als ik t in ze bek blijf spuiten dattie straks vals word of iets in die richting.. Ik schrok dr een beetje van dattie me zachtjes beet.. hij vind het gewoon echt niet meer leuk nou..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bactrimel kun je misschien door iets mengen waar je nijn heeeeel gek op is? Rambo is gek op banaan, dat krijgt hij dan alleen op hele speciale momenten en bij het geven van medicijnen.

Natuurlijk moet je maar een klein beetje geven zodat je zeker weet dat de medicijnen ook helemaal op gaan.

Toen mijn kinderen klein waren deed ik de medicijnen ook wel eens door een beetje appelmoes, verhult ook goed vieze smaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja t rare is juist.. Bactrimel smaakt helemaal niet vies.. In t begin ging het ook wel .. Het ruikt ook naar banaan maar hij is dr niet onwijs weg van.. Dat is juist het vervelende.. de dingen waar die gek van is kunnen onmogelijk dr in worden gespoten.. Het is namelijk best dik en word niet door veel dingen opgenomen. Moet dus ook echt iets hebben wat vocht opneemt.. Dingen zoals fruit zijn van zichzelf al heel vochtig en zal het dus niet opnemen.. Dan paktie het aan valt op zn kop in zn hok.. en en zit niks meer aan.. Maar appelmoes.. das misschien wel een goeie.. Niet geschoten is altijd mis ;) Thnxx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kitt, heb jouw topic ook even gelzen, je bent al een tijdje bezig zeg!

Beterschap voor je nijn!

Ja ik ben inderdaad al aardig tijdje bezig Chan... Zoals iedereen hier zegt kunnen hier wel een aantal maanden overheen.. Ik wens jou ook heel veel sterkte met je konijntje en zn longontsteking. Het is echt een hele vervelende ziekte!! Maar hopen op een goede afloop!

Even update: Vanaf gister ziet het er beter uit.. Minder snot en niezen is stukken minder! Ben zo blij! Donderdag zijn de 10 dagen alweer om.. Ik hoop zo dat het dan over is!!! Ben benieuwd.... Maar nu gaat het in ieder geval de goede kant op!! Ik had ook gehoord dat het niezen een gewoonte kan zijn geworden omdat hij het natuurlijk al zolang doet.. Dus hopen dat het straks weg is..

Hij slaapt ook steeds minder en is echt Suuuper actief.. Héérlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .