Ga naar inhoud

Feline - Castratie 28 april


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geweldig! Halverwege de nacht even gecheckt, ze had een deel van de groente op, dus die heb ik aangevult. Daar was net wel weer wat van weg, niet heel veel, maar toch. Ik was dus al bezig de pijnstilling klaar te maken toen ze hooi begon te eten.. En daarna gedroogde kruiden. Ik wacht dus nog even met de pijnstilling, sowieso net omdat ze zat te eten natuurlijk, maar ik wil haar liever ook niet oppakken en in allerlei houdgrepen moeten houden. Als ze blijft eten (en verder geen pijn lijkt te hebben) is het in principe ook niet nodig natuurlijk.

Ik laat Fred straks wel even bij haar.

O, vergeet ik helemaal te zeggen, ze heeft ook goed gekeutelt!! Normale keutels, en een redelijk normale hoeveelheid ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh goed nieuws! En ik zou ze zeker bij elkaar zetten, dit heb ik ook gedaan de dag erna en ze genoten er echt van om weer bij elkaar te zijn. Ik heb ze toen ook niet meer uit elkaar gehaald. Het herstel gaat toch het snelste als alles gewoon weer normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten sowieso 'bij elkaar', Fred zit in de ren die aan de (dichte) kooi vast zit. Ik ga ze zo samen laten, maar ik moet straks een aantal uur weg, ik denk dat ik ze dan wel uit elkaar haal, ze heeft natuurlijk wel een grote wond op/in haar buik. Maar ik weet nu dat ze keutelt en eet in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen heel de dag thuis gewerkt en de kooi naast m'n bureau gezet.

Het was heel de dag goed heel gegaan en toen heb ik ze dus 's nachts ook gewoon samen gelaten.

Als je weg moet is het inderdaad niet zo slim om ze meteen al samen te laten. Het is het beste als je ze wel even samen in de gaten kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pijnstilling zou ik mee wachten tot ze echt pijn lijkt te hebben. ze heeft bij de DA iets gehad wat 2 dagen zou moeten werken. het lijkt me ook niet goed om 2 middeltjes door elkaar te gebruiken. zolang ze lekker eet gewoon haar gang laten gaan denk ik.

echt super dat het zo goed gaat!! geeft mij ook weer meer moed om mini heen te brengen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje duf van de lange dag gisteren, maar ik ben blij dat het eindelijk eens gewoon goed gaat. Dat heb je verdiend. Feline is een flinke meid :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar net toch een dosis pijnstilling gegeven, het lijkt me beter om het moment dat ze echt laat zien dat ze pijn heeft voor te zijn.. En ik moest de wond ook bekijken.

Die ziet er goed uit, maar.. Er zouden twee krammetjes in zitten. Mijn moeder kan die zelf verwijderen. Maar volgens mij zijn het gewone hechtingen..

Ik heb een foto gemaakt maar Photobucket doet het niet, even ergens anders uploaden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed gaat Iris. Straks rennen ze weer heerlijk rond in de tuin en heb jij je kamer en vooral je nachtrust weer terug. :he:

Dit zijn inderdaad gewone hechtingen :frown: Misschien zelfs wel oplosbare, zou helemaal mooi zijn. Hoeft er niet meer aan haar gefriemeld te worden.

aangepast door Gnarfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn inderdaad gewone hechtingen :frown: Misschien zelfs wel oplosbare, zou helemaal mooi zijn. Hoeft er niet meer aan haar gefriemeld te worden.

Aan de binnenkant zitten oplosbare hechtingen, de dierenarts zei dat er voor de zekerheid twee krammen aan de buitenkant zaten. Die moesten er over tien dagen uit. Dus ik ga er van uit dat ze niet oplosbaar zijn..

Ik was net dus even een paar minuutjes weg om die foto te uploaden, en toen is mevrouw uit de kooi in de ren gesprongen.. Daar had ik geen rekening mee gehouden.. Lijkt me voorlopig nog geen goed plan, haar ook niet want ze zat al heel gauw weer in de kooi en is toen weer gaan liggen, oogjes dicht.. Arme meid.

Maar de kooi zit dus weer dicht, Fred was wel lief voor haar toen ze in de ren zat, heel voorzichtig aan haar oortjes snuffelen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, dat laat ik aan haar over :P ze is niet thuis. Krammetjes hebben we wel eerder gedaan (bij pechvogel Joy of course) maar hechtingen niet. Bij Twiggy (poes) hebben we ze er ook uit laten halen..

Sowieso betwijfel ik of madame over tien dagen nog rustig opgepakt wil worden.. Net was het niet echt een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit in de kooi dus ze kan niet heel gek doen, doet dat ook niet voor zover ik het gezien heb. Maar ik pas er zeker mee op. Als het zo door gaat geef ik haar vanavond ook niks denk ik. Het gekke is dat ze af en toe wel knarst (hard) ook nadat ik haar de pijnstilling had gegeven. Maar ze ging gelijk daarna (nadat ze knarstte) weer eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .