Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel dom misschien maar ik dacht dat ik nog genoeg zou hebben tot maandag maar zo'n klein flesje gaat heel snel leeg.

Heb net weer 1ml toegediend aan Bugs en toen ging er best veel uit het flesje dus ik heb misschien nog genoeg voor 2x maar ik moet vanavond nog en morgen 2x en maandag ochtend 1x dus kan ik ergens bactrimel krijgen vandaag?

Bij een apotheek las ik op internet dat het ook in poedervorm voorkomt maar dat is voor mensen. Kan dat ook voor konijntjes gebruikt worden?

Baal er zo van want gister dacht ik nog van ; zou ik het nog ophalen of niet.. maar dacht dat ik nog genoeg zou hebben.

Sinds dinsdagavond dien ik het toe rechtstreeks in de bek omdat hij vanaf vrijdag de ene keer wel het brood met bactrimel op at en de andere keer weer niet dus toen kreeg ik het niet 2x per dag 100% bij hem binnen.

Sinds dinsdagavond moet ik hem dus dwingen het op te drinken en dat vind hij echt 10x niks. Ik moet hem ook heel stevig vast houden want anders spartelt hij zo tegen. Ik vind het zielig voor hem maar hij hoeft nu dus eigenlijk nog tot volgende week vrijdag en dan zit de kuur erop.

Zijn abces geneest al heel erg goed dus ik hoop dat het werkt.

Maar dan moet ik het wel afmaken dus waar kan ik nu nog bactrimel krijgen?

Of zou ik ook gewoon hier in Assen 'zonder consult' een flesje kunnen ophalen?

Geplaatst:

Ik zou gewoon nu even de DA bellen, Het is nu nog een normale tijd, dus je belt geen DA wakker. Misschien dat je het dan wel even op kan halen.

Geplaatst:

Heb diverse dierenartsen gebeld.. maar bij de een word ik door verbonden met iemand in Gieten die, zoals het klonk, pissig was dat ik belde naar haar maar daar kan ik niks aan doen dat ik ineens doorverbonden word..

Verder word ik verwezen naar de DA waar ik eigenlijk al vanaf het begin zat maar die weet heeft geen verstand van konijnen en hij wou niet dat ik andere DA's ging benaderen over Bugs en bactrimel moest ik niet geven enz.. Dus ik ben bang dat die kerel daar vandaag zit en dat hij mij bactrimel ziet ophalen zonder dat hij nog weet dat ik bij een DA zit in Groningen...

Voor de rest zou ik vanavond na half 7 of half 8 in Groningen eventueel kunnen ophalen maar ik heb dan geen vervoer.. Het is lullig als ik die hier in Assen bel om te vragen of mijn DA ook aanwezig is toch? :P

Geplaatst:

Hmmmmm, lastig hoor. ik heb ook niet genoeg van medicijnen om een zinnig antwoord te geven verder. Hopelijk komt er nog iemand anders met een oplossing.

Geplaatst:

vorige keer toen had ik hem op een woensdag avond aan de telefoon toen we onze hond moesten laten inslapen.. Hij gaat echt niet normaal met dieren om..

Maar dat terzijde.. Ik moet toch gewoon schijt hebben daar aan? En gewoon bellen want ik wou een andere DA bellen maar word door verwezen naar hun omdat die er niet zijn.

Maar ik meende dat ik de vorige keer ook al vroeg of ze bactrimel hadden en dat hadden ze wel of niet op voorraad, in ieder geval hadden ze erg weinig, misschien 1 fles ofzo en ik zit dan gelijk aan een grote fles want kleiner hadden ze niet.. Dus als ik bel dan is de kans ook klein dat ze het mij mee geven of dat ze het niet eens hebben.

Maar als ik te kort kom dan 'mag' ik toch gewoon ergens anders dat spul ophalen?

Mocht mijn DA daar aanwezig zijn dan zeg ik hem wel dat ik in Groningen zit.. Daar moet hij niet moeilijk over doen..

Geplaatst:

Oh ze hebben om 5 uur een spreek uur..

Dan kan ik wel even langs rijden (zo ver is het niet) en kijken of ze het hebben..

Mijn DA zal dan wel aanwezig zijn,... maar goed..

Geplaatst:

Een konijnopvang of cavia opvang in de buurt misschien? Of anders een asiel?

Ik neem aan dat als zij een voorraadje hebben en horen hoe jouw da met de situatie omgaat, ze je best uit de brand willen helpen.

Ook al een dierenwinkel gebeld?

Geplaatst:

Bactrimel is niet te verkrijgen in dierenwinkels omdat er antibiotica in zit..

Ben net dus bij mijn eigen DA geweest en die had geen bactrimel..

Heb alle DA'en in Assen al gebeld maar die hadden geen dienst e.d. Of ik kreeg 1, die uit Gieten, die ontzettend chagarijnig klonk. want jah, ze zit niet in Assen en wist niet of ze het in Assen hadden maar zij had het in ieder geval niet.. . Weet ik veel hoe die diensten lopen maar goed..

Heb in Vries nog geprobeerd en die had ook geen bactrimel maar wel een ander soort gelijke antibiotica met de 2 werkzame stoffen die ook in bactrimel zit maar die gok durf ik niet te wagen omdat het de behandeling kan beinvloeden.

Ik heb hopelijk dan net genoeg tot zondag avond en dan moet ik maandag ochtend er dus gelijk achteraan.

Maandag ga ik naar Drachten en misschien dat ik van daaruit kan meenemen maar dan kan ik sochtends niet geven. Of ik moet me ziek melden en naar Groningen gaan om het daar op te halen.. Dan ben ik op tijd weer thuis om het hem te geven.

Geplaatst:

Dat andere middel is waarschijnlijk sulfatrim?

Vaak hebben medicijnen met dezelfde componenten een andere naam. sulfatrim is eigenlijk een combinatie van de twee componenten: sulfamethoxazol en trimethoprim.

Ik heb dit middel nu in gebruik. De samenstelling volgens het doosje is

per ml

16mg trimethoprim

80mg sulfamethoxazol.

Als dit de exacte samenstelling is van jouw bactrimel, dan zou dat volgens mij geen probleem moeten zijn.

Geplaatst:

Ik ben verpleegkundige en heb in die zin wel "verstand van medicatie".Bactrimel is een antibioticum wat ook bij mensen wordt gebruikt.

Bactrimel is een merknaam, de werkzame stoffen zijn trimethroprim en sulfamethoxazol.Als je een middel kunt krijgen waarin deze beide stoffen zitten geef je dus hetzefde als bactrimel.Het hangt dan van de samenstelling af of je dezelfde aantal ml moet geven.Dat is wel gemakkelijk uit te rekenen.

Als je je daar onzeker bij voelt, stuur me dan een PB dan help ik je er graag mee.

Geplaatst:

In vries hadden ze zoiets maar ik twijfelde eraan of het de behandeling gaat beinvloeden als je naar een ander merk gaat. Er zat geen bananensmaak aan zoals bij bactrimel en hij vind bactrimel al vies.. Enrofloxoral at hij zo op op een stukje appel.

Ik had inderdaad ook gelezen dat het voor mensen gebruikt werd maar mens en dier zijn toch verschillend..

Als ik gerust het middel kan nemen die de 2 stoffen bevat zonder dat het de behandeling verstoord, dan zou ik dat morgen nog kunnen ophalen in Vries. Want zoals het er naar uit ziet kan ik alleen morgenochtend nog.

Geplaatst:

Het gaatom de werkzame stof en die is precies hetzelfde.Of er een smaakje aan toegevoegd is of niet doet niets met de werkzaamheid van het middel.

Je kunt dus met een gerust hart de medicatie gebruiken.In het ziekenhuis gebeurt het ook dat er tijdens de behandeling een ander merk wordt geleverd ( meestal omdat dat dan goedkoper is), dat verandert niks aan de doelmatigheid.

Je hebt gelijk dat mens en dier verschillen, maar de werking van een medicijn is hetzelfde.

Geplaatst:

Okee.. nou lekker.. had vandaag Vries gebeld dat ik het zou komen ophalen maar niet veel later weer af gebeld omdat ik het niet vertrouwde en dan morgen weer bellen van dat ik het toch kom ophalen :P.. haha.. Ben lekker klungelig bezig zo.. haha..

Geplaatst:

Geeft niks joh, je kunt beter zeker weten dan het verkeerde doen, toch?

Leg gewoon uit dat je je niet zeker voelde omdat je niet wist dat dat hetzelfde middel was onder een andere naam.

Geplaatst:

inderdaad gewoon ophalen dat spul bij vries. ik ben apothekersassistente van beroep en alles wat astrid zegt klopt. of het middel nu naam a of naam b heeft, het gaat erom dat de werkzame stoffen (in dit geval trimethroprim en sulfamethoxazol) gelijk zijn. smaakjes etc doen niks aan de werking van een middel.

Geplaatst:

Dan moet ik eerst een recept ophalen bij een 'willekeurig' DA en dan naar het ziekenhuis ophalen? Of kan ik het spul ook bij de DA krijgen want die in Vries wou het gister wel zo klaarleggen voor mij..

Maar buiten dat.. Bugs heeft weer iets.. Hij gebruikt 1 achterpoot niet dus waarschijnlijk moet ik vandaag al naar de DA met hem.. Ik denk echt af en toe van ; houd het dan nooit op :P..

Nu is zijn abces weer mooi aan het genezen en dan krijgt hij weer wat nieuws.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .