tante10 Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Rambo heeft 2 maanden geleden haken gehad en deze zijn toen verwijderd.Precies 2 maanden later weer haken (nu 2 weken geleden), de kiezen zijn tot op het slijmvlies afgeslepen. Gisteren merkte ik aan de snelheid waarmee de SS gegeten dat het weer raak was. Bij controle waren er kleine beginnende haakjes gevonden. Het advies van de DA is nu om alleen maar hooi te geven en over 2 weken te kijken of dit effect heeft. Als het nodig is ga ik natuurlijk eerder naar de DA. Kan Rambo 2 weken op alleen hooi leven (en heel veel wilgentakken) of zal ik hem toch een paar brokjes SS erbij geven. Rambo kreeg normaal altijd veel hooi, weinig SS, veel wilgentakken en groenten.
lianne Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Ik zit precies met hetzelfde probleem met Nijn. Mijn eigen DA is van mening dat ik zo min mogelijk biks moet geven en voldoende groenvoer en hooi. Als je alleen hooi gaat geven gaat Rambo essentiële voedingsstoffen missen die ook nare gevolgen kunnen hebben. Mijn eigen DA heeft aangegeven dat Nijn zijn haken ook heel snel weer terug kunnen komen omdat hij een fikse afwijking heeft aan zijn gebit en kaken. Het enige wat er voor zorgt dat hij na 3 maanden pas stopt met eten is omdat hij dan echt last krijgt van de haken.
Dollie Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Voor een korte periode kan alleen hooi wel, bij konijnen met blaasgruis/zand/stenen doen ze dit ook. Maar op de lange termijn gaat hij dan inderdaad voedingsstoffen missen. Ik zou dan trouwens wel hooi én groente geven en de biks een tijdje laten staan, alleen hooi is wel weinig.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 april 2010 Geplaatst: 21 april 2010 Gewoon voeren als ie elke 2 maanden haken heeft komt dit door zijn gebits stand( kaken) wat niet juist is.
tante10 Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 Is het een idee om Rambo zijn afgewogen portie SS te geven, maar dan verdeeld over meedere keren per dag. Volgens mijn bescheiden theorie heeft hij dan een minder "vol" gevoel en eet dan meer hooi tussendoor (hoewel het echt geen slechte hooi-eter is). En door de SS te verdelen over de dag krijgt hij ook meer kauwmomenten. BCR:Wat je zegt over de stand van het gebit klinkt heel logisch. Denk je dat een nijn met een gebitsafwijking waardoor hij elke 2 maanden onder narcose moet een waardig bestaan heeft.
Dollie Geplaatst: 22 april 2010 Geplaatst: 22 april 2010 Is het een idee om Rambo zijn afgewogen portie SS te geven, maar dan verdeeld over meedere keren per dag. Volgens mijn bescheiden theorie heeft hij dan een minder "vol" gevoel en eet dan meer hooi tussendoor (hoewel het echt geen slechte hooi-eter is). En door de SS te verdelen over de dag krijgt hij ook meer kauwmomenten. BCR:Wat je zegt over de stand van het gebit klinkt heel logisch. Denk je dat een nijn met een gebitsafwijking waardoor hij elke 2 maanden onder narcose moet een waardig bestaan heeft. OF hij krijgt net op het moment dat hij wel weer zin in iets heeft SS en gaat daarom geen hooi eten.. Ik zou echt gewoon die twee weekjes niks geven, natuurlijk staan zijn kiezen verkeerd, maar je ziet wel bij Nijn van Lianne dat het wél effect kan hebben, heel beperkt voer en veel hooi en groente. En ik denk dat hij echt wel een waardig bestaan heeft hoor. :yes:
tante10 Geplaatst: 22 april 2010 Auteur Geplaatst: 22 april 2010 Dank je wel, een hele geruststelling.We gaan 2 weken op hooi, wel moeilijk om die smekende bruine ogen te weerstaan... en als het we daarna niet vertrouwen naar Wilhelminapark.
Aanbevolen berichten