Ga naar inhoud

Morgen naar de DA, wat kan ik vragen?


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik heb morgen een afspraak gemaakt bij de dierenarts, maar wil toch vast wat voorleggen hier, zodat ik goed dingen kan vragen morgen.

Sinds een paar dagen eten mijn konijnen anders als normaal.

Ik geef ze in de ochtend de halve portie biks.

Ze hebben de gehele dag hooi en water tot hun beschikking.

Als ik om 17:30 uur thuis kom krijgen ze 2de helft biks.

Om een uur of 8 in de avond kregen ze hun groenten (wintlof, andijvie e.d.)

De biks gaat nog wel op, alleen wat langzamer. De groente laten ze echter voor een gedeelte liggen. Normaal was dit in 5 minuten op.

Ook eten ze wat minder hooi als normaal, normaal eten ze echt veel hooi. Ze vallen nog wel aan op het eten en eten ook echt alle biks op alleen dus wat langzamer.

Ook drinken ze iets minder als normaal.

Ze zijn wel levendig, maken veel binkies en rennen de hele tuin door.

Ik denk zelf aan haakjes, is dit een reële gedachte? Wat kan ik morgen dan het beste vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij haken is het bij elk konijn anders hoor. Mijn konijn at nog prima biks en hooi, maar geen groente meer. Mijn andere konijn at inderdaad de biks wat langzamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie je meestal wel dat de biksm oeilijker gaat en dat ze daarom aanvallen op de groenten. Maar het hangt ook heel erg af van hoe erg het precies is natuurlijk en nog belangrijker, de pijngrens van het beestje. Indy had eigenlijk maar één haak en een ontstoken kies en hij at echt heel slecht, terwijl het konijn van Emilyrose nog door bleef eten met een haak die in z'n tong zat (toch?) dus ja..

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie je meestal wel dat de biksm oeilijker gaat en dat ze daarom aanvallen op de groenten. Maar het hangt ook heel erg af van hoe erg het precies is natuurlijk en nog belangrijker, de pijngrens van het beestje. Indy had eigenlijk maar één haak en een ontstoken kies en hij at echt heel slecht, terwijl het konijn van Emilyrose nog door bleef eten met een haak die in z'n tong zat (toch?) dus ja..

Succes morgen!

Klopt helemaal, er was verder niks aan hem te merken, allen met groente eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ze biks geef dan vallen ze daar nog wel op aan, ze eten het dan ook uit mijn hand.

De groente lijken ze wel ineens niet lekker meer te vinden. Beide konijnen en dat vind ik dan wel weer vreemd.

Hooi wordt wel gegeten maar het lijkt minder te zijn.

Ik wil ze gewoon even laten checken zodat ik weet waar het aan ligt. Ze hebben voor zover ik kan voelen geen harde buik, ik heb nog nooit een harde buik bij een konijn gevoeld, maar het lijkt mij soepel te zijn. k heb ze allebei wel een beetje gemasseerd en gek genoeg gingen ze toen wel keutelen daarna. Is dat normaal?

Ze keutelen nog wel hoor, alleen lijkt dat ook iets minder te zijn. Keutels zijn wel mooi en even groot als normaal.

Sinds een week geef ik ze Prozyme omdat ze aan het verharen zijn. Ook kam en pluk ik ze allebei zodat het meeste haar eraf gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het normaal hoor, dat ze gaan keutelen als je ze masseert; dat betekend dat je het goed gedaan hebt. Tenminste, dat geldt voor wanneer je konijn ziek is, maar ik neem aan dat het niet veel anders is met gzonde konijnen. JE stimuleert de darmen gewoon geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat is mooi, ze vonden het masseren ook helemaal niet erg, bleven gewoon zitten, dat is ook al heel wat. :)

Verder zijn ze gelukkig wel levendig en komen ze hun hok wel uit en eten ze dus nog wel alleen langzamer.

Morgenavond dus naar de dierenarts, dan gaan we het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar de dierenarts geweest. Fluffy was helemaal in orde. Joey had haakjes die direct weggehaald zijn. Wel zielig zeg.....bek open ding erin om hem open te houden.......niet te geloven trouwens wat een tong konijnen hebben, dat wist ik helemaal niet.....

Fluffy is schijnzwanger en kan daardoor ook iets minder eten. In ieder geval voelde de maag, darmen goed en de longen waren ook goed.

Nog even aankijken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .