SunnyBunny Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Hallo konijnen liefhebbers.Ik heb een konijn genaamd: Sunny.Het is een schat van een beest!Ik heb haar gekocht in augustus vorig jaar toen ze 6/7 weken oud was, samen met een zusje van haar.Helaas is haar zusje al overleden door een tumor bij haar gezichtje.Bij het kopen van Sunny viel het mij direct al op dat Sunny twee verschillende kleuren ogen had, namelijk een bruine en een grijze.De dierenarts zei dat dit wel eens kan voorkomen, dus hier was geen probleem mee.4 weken terug ontdekte ik een soort puistje of abces op haar rug, toen mijn vader keek kon hij dat zo uitdrukken, er kwam pus uit.Helaas bleef het daar niet alleen bij, want ze kreeg ook een vuurrood oogje.Ik schrok me kapot, alleen was het Pasen dus konden we niet naar de dierenarts. Een week later ging mijn moeder dus naar de dierenarts.De dierenarts zei dat het allemaal door stress kwam en dat het een soort ziekte was die eens bij de zoveel konijnen uitbreekt. En er zat dus ook een soort van abces achter het grijze oogje van Sunny. We hebben antibiotica gekregen, maar ik weet niet of dit gaat werken, ik hoop het wel.Ik heb wat foto's van hoe Sunny eerst was en nu is.Dit was het ene oogje van Sunny, grijs/blauwig dus:http://nl.tinypic.com/r/2cylvp/5Dit is haar andere oogje, niets mis mee.
Hilke Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Ik zou naar een KKDA gaan want vind het maar een raar verhaal van de dierenarts..
Suuzi Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 KKDA = konijnkundige dierenarts. Gewone dierenartsen weten niet voldoende over konijnenziektes. Een lijst met konijnkundige dierenartsen vind je hier: www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlKonijnen zijn gevoelig voor ziektes en kunnen snel achteruit gaan. Wanneer een konijn niet eet of keutelt bijvoorbeeld, dan moet je meteen naar een konijnkundige dierenarts. Veel mensen weten dit niet. Daarom zeg ik het maar even.In jouw geval zou ik ook snel naar een konijnkundige dierenarts gaan. Abcessen moeten goed behandeld worden. Laat je moeder de lijst ook even zien.
Yvon Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Inderdaad, naar welke DA ga je? Hier op BB is een lijst met artsen die zeer kundig zijn met konijnen. Helaas is niet elke arts dit. Het is wel zeer aan te bevelen om even naar een KK DA te gaan
Rian Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken wat er aan de hand is, maar er bestaat een oogziekte waarbij uiteindelijk kleine vaatjes over het oog gaan groeien waardoor het dus ook rood wordt. Wacht, ik ga het eerst eens opzoeken voordat ik hier onzin sta te verkopen...
Rian Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Ziektes/pseudopterygium_nl.pdf Das er al een, nog even verder zoeken.
Rian Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Ziektes/Corneal_ulcers_nl.pdf
SunnyBunny Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 Ik ga naar een normale dierenarts die 1 keer in de maand een konijnenspreekuur heeft...Laat dit vanavond wel even aan mijn moeder zien. Dank jullie wel voor jullie reacties.Ondertussen loopt Sunny vrolijk rond te lopen in de achtertuin! :mdr:
SunnyBunny Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 Oh mijn moeder zegt dat de ziekte pasteurella heet, kent iemand deze ziekte?Dit zit dus ook achter het oogje van Sunny zei de dierenarts...
Hilke Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 (aangepast) Dat is snot geloof ik en erg besmettelijk! Zit ze bij andere konijnen in een hok? Misschien kun je dit even doorlezen http://www.konijnen.nl/ziekten/pasteurella.htmEn ik denk dat je beter naar een andere dierenarts kan gaan. Waar woon je? Want dan kan je even in de lijst van goeie dierenartsen hier kijken.Als een konijn dat heeft dan zie je namelijk een soort van snot uit haar neus komen, dit maakt ze steeds schoon met haar pootjes en die zullen daarom ook nat zijn. Ik hoor dit helemaal niet terug in je verhaal dus vraag me af hoe je dierenarts dit heeft geconstateerd 19 april 2010 aangepast door Hilke
SunnyBunny Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 Ja, ze zit wel bij een ander konijn in het hok, maar er zit gaas tussen.Ze heeft gelukkig nog (geen) last van snotterigheid...
Hilke Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Gaas is niet genoeg wil je besmetting voorkomen, als het echt pasteurella is.
Aanbevolen berichten