Stampyy Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ik kwam net bij m'n konijnen. En ik ging ze even lekker knuffelen. En toen ontdekte ik later bij Starlight een raar zwart/donkerbruin dingetje op het oor.. Ik kon het niet thuisbrengen wat het nou precies was. Dus ik zachtjes tegen Starlight praten en z'n oortje maar eens goed bekijken. Ja hoor! EEN BEEST,MET POOTJES.. En juist..dat was een teek..:grrrrrr:Dus ik naar m'n moeder toe gerend. Hebben we samen met de tekentang die teek verwijderd. Starlight was wel erg onrustig trouwens..want ze vond het maar niets. Ze had dus de helft van de middag..ik denk 2 uurtjes? lekker buiten in de ren gelopen. Maar bij een mens hoor je dan als je een teek hebt met de ziekte van Lime ofzo?Hoe zit dat bij konijnen? Want volgensmij is dit de 2e teek al van Starlight.......
Snoef Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 Ik weet dat honden er ook ziek van kunnen worden dus ga er voor het gemak maar even vanuit dat dit ook voor konijnen geldt...Maar gelukkig valt zoiets bij konijnen sneller op, dan bij bijvoorbeeld langharige honden en heb je het snel gezien...Volgens mij worden ze niet ziek van een paar uur een teek op zich te hebben gehad...
Esjes Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 (aangepast) Het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat een teek die ziekte bij zich draagt. Er zijn ook nog verschillende teken waarvan de ene gevaarlijker is dan de andere.Hoe sneller je de teek verwijderd, en nog op een juiste manier (dus zeker achterlijf niet platknijpen of verdoven, want dan komen de sappen van de teek vrij) hoe kleiner de kans dat eventuele ziektes worden overgedragen.Welke teken er juist zijn, welke de gevaarlijkste zijn, welke ziektes ze kunnen meedragen, wat de gevolgen kunnen zijn,... daar weet ik eigenlijk niets van.Zelf heb ik ook al een aantal keren een teek gehad, maar ik heb er niets aan overgehouden 18 april 2010 aangepast door Esjes
anke1985 Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 gewoon effkes de plek in de gaten houden.. dat ie niet te rood gaat worden of een grote kring eromheen krijgt..
Polly Geplaatst: 18 april 2010 Geplaatst: 18 april 2010 (aangepast) De kans dat je konijn de ziekte van Lyme krijgt is volgens mij erg klein. De teek moet in eerste instantie dit bij zich dragen. Hoe sneller de teek verwijderd is des te beter. Hou je konijn goed in de gaten en anders antibiotica.Hier een link wat verschijnselen bij mensen betreft.http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34710#p2 18 april 2010 aangepast door Polly
Stampyy Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Geplaatst: 18 april 2010 Oke.. Tot hoelang moet ik die plek in de gaten houden?? En de teek is wel helemaal volledig verwijderd. M'n moeder had het nog na gekeken.
Stampyy Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Kan het kloppen dat het wel gewoon een soort heel klein muggenbultje blijft ofzo?
Hilke Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 In het oor willen kleine wondjes geloof ik gauw bultjes worden, dat is dan een litteken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet en als je het niet vertrouwd zal ik het even laten checken!
Stampyy Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Dat is dus juist het probleem.. Het ziet eruit als een uitgeknepen pukkeltje bij ons zeg maar..
Kimmuurt Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Misschien kun je gewoon de dierenarts even bellen en dan vragen of het erg is?
Stampyy Geplaatst: 20 april 2010 Auteur Geplaatst: 20 april 2010 Ik wacht vandaag nog af,en kijken hoe het morgen is.
Aanbevolen berichten