Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb eventjes een vraag.

Mijn konijn heeft net diarree aan zijn kontje hangen (krijg het er zo niet af dus ga hem straks wassen, heeft iemand tips hoe ik hem kan wassen?) & hij heeft sinds gisteren zijn oogje wat nat. Hoe kan ik hem wassen en moet ik zijn oogje met gekookt water afdeppen?

Geplaatst:

wij hebben ook last gehad van plakpoep (bij een jong nijnje).

we hebben in een teiltje water wat lauw water gedaan & een washandje natgemaakt met afgekoeld gekookt water. we hebben eerst het konijntje met zijn kontje en achterpootjes in het teiltje laten weken en daarna geprobeerd de poep te verwijderen met het washandje.

Geplaatst:
Ik heb eventjes een vraag.

Mijn konijn heeft net diarree aan zijn kontje hangen (krijg het er zo niet af dus ga hem straks wassen, heeft iemand tips hoe ik hem kan wassen?) & hij heeft sinds gisteren zijn oogje wat nat. Hoe kan ik hem wassen en moet ik zijn oogje met gekookt water afdeppen?

Konijn even geen groen meer geven, alleen hooi en biks. Oogje schoonmaken met gekookt AFGEKOELD water, en alleen het kontje wassen.. Omdat dit eigenlijk niet goed is, gewoon in een teiltje met een klein beetje water zetten zodat het konijn niet helemaal nat wordt.

Geplaatst:

De diarree is over maar het oogje wordt wel meer. Ik dep het elke dag af met water. Hoelang duurt het ongeveer dat het over is? Ik kan me herinneren dat hij het begin toen ik hem had ook al heeft gehad..

Geplaatst:

Oke dankje ;) Hij heeft het al eens eerder gehad (weet niet of het hetzelfde oog was) en dat is vanzelf over gegaan. Maar dit kan toch ook haakjes op de kiezen zijn? Ik zal er eens een foto van maken.

Geplaatst:

Oo, het is een traanoogje, niet het oogje zelf. Dan zou ik zeker even heen gaan want dat zouden inderdaad ook haakjes kunnen zijn.

Ik zie 'm wel.. Zo zag het er bij Indy ook uit toen hij haakjes had.

112a1ae6.jpg

Geplaatst:

@ Update.

De diarree is helemaal weg en het vocht bij zijn oogje is vandaag minder! Als het erger wordt (dat de vocht zich dus gaat uitbreiden, maar nu verminderd het zich) dan ga ik naar de da.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .