Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

ik ben net nieuw op dit forum maar wel heel bekend met deze site!

De site heeft me erg goed geholpen met veel vragen die ik had. Nu heb ik och nog een vraag waar ik toch nog een beetje mee zit.

Mijn lieve konijntje heeft, net als vele anderen, ook doorzichtig rood/oranje/bruine urine. Hij is bijna 5 jaar oud maar heeft dit nog nooit gehad. Door een koppeling met een vrouwtje geef ik sinds een paar weken veel minder gemengd voer meer en eigenlijk alleen nog maar biks en hooi. Sinds de bik begon hij juist een andere kleur urine te krijgen. Hij heeft altijd gemengd voer gehad (ik weet dat biks beter zijn, hij werd gewoon teveel verwend) en nooit een rare kleur urine. Maar sinds hij dus sinds een paar maanden biks krijgt, veranderd zijn urine van kleur.

Ik denk dat ik me nergens druk om hoef te maken, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat een konijn van bik.hooi en verder heeeel af en toe wat sla , zo'n kleur urine heeft.

iemand een idee?

Groetjes, Joyce

Geplaatst:

hey kan zijn dat de biks bestandelen bevat die de urine zo kleuren. ik merk hier dat de sproei plasjes van mini die kleur hebben

wat ook een verklaring zou kunnen zijn is dat het gemengde voer meer calcium bevat wat de urine witter kleurt. (alleen gebasserd op logisch nadenken dus weet niet of het zo is :P)

Geplaatst:

Op zich is het niet vreemd hoor, konijnenurine kan allerlei kleuren hebben. Pas als je echt bloed erdoor heen ziet zou ik aan de bel trekken. Als je zeker wil weten dat er niks aan de hand is nu, kun je wel wat urine opzuigen met een spuitje en langsbrengen bij je dierenarts, die kunnen zo kijken of er bloed oid in zit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .