Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben Mieke en heb nu sinds een week ongeveer twee jonge voedstertjes. Eerst kreeg Kees de ziekte snot en een paar dagen later begon het bij Moo ook nat te worden onder zijn neus, alleen zonder niezen, en lang niet zo erg als bij Kees. Ik ben met Kees en Moo terug gegaan naar de intratuin en daar hebben ze de konijntjes bekeken. Toen heb ik Kees daar gelaten en geven Kees extra vitamine en antibiotica(geel poeder) dat in het drinken gedaan moet worden. Ik kreeg het mee naar huis voor Moo. Nu zijn we twee dagen verder en het neusje van Kees en Moo worden steeds schoner. Maar nu kwam ik vandaag thuis en pakte Moo op en ze heeft ongeveer 3 cm onder haar schouderblad een hele harde bult. Ongeveer de grote van een knikker, misschien iets kleiner. Ik schrok hier heel erg van, want vanochtend toen ik weg ging had ze nog helemaal niks. Even later wilde ik haar water verversen, met de nodige vitamine en antibiotica, is het water licht rood tot rood gekleurd!! Ik heb geen idee wat er gaande is. Ben wel van plan om vanavond naar het spreekuur te gaan van een konijnkundige arts.

Ik heb ook gelezen over een onderhuidse bult die je kan bewegen en dat dit van de inenting komt. Maar deze bult is kei hard en onbeweegbaar. Ik heb ook een paar jaar geleden twee franse hangoren gekocht bij een fokker. Noah kreeg ook een onderhuidse bult die je kon bewegen op de rug waar we mee naar de dierenarts zijn geweest. De arts zij kijk het even aan en een paar dagen later was dit konijntje dood!

Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen, want Moo is echt een top konijn!!!

Geplaatst:

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Nooit naar de winkel waar je ze gekocht hebt gaan, maar naar een dierenarts met verstand van konijnen, voor de lijst met DA's klik hier

Geplaatst:

inderdaad eerst naar de DA en als die een diagnose heeft gesteld en het onstaan is voordat jij het konijn kocht terug gaan. (met de rekening uiteraard:p)

en inderdaad: ik zou ok gelijk naar de DA gaan. helemaal als het jou niet lekker zit. Als is het dan maar voor je eigen rust.

(heb 1 keer niet naar mijn gevoel geluisterd en 5 uur later wordt ik wakker en is mijn konijn in mn armen gestorven. Ik ga dus voortaan altijd uit van mijn gevoel en kan het je zeker aanraden! :P)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .