Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uhmm.. sinds afgelopen zaterdag eten mijn konijnen een beetje tot vrijwel niks meer... (ze waren vorige week woensdag ingeent en zaterdag wel van hok verhuisd.. dit is wel al vaker gedaan en ging altijd goed..)

Dinsdagavond ze gedwangvoederd en ciseral gegeven en woensdagmorgen het zelfde//

Toch... Woensdagmorgen (gisteren) .. ik vertrouwde het voor geen cent en is mijn zusje ze bij mij komen ophalen omdat ik en mijn vriend werken moesten en om 8.00u met ze naar de dierenarts gegaan..

Hier zijn ze gebleven, hebben pijnstilling gekregen en hebben daar ieder uur dwangvoeding gekregen en sapsimplex en ciseral..

Nu mocht ik ze om 19.00u weer ophalen..

s'avonds moest ik ze nog 1 cc sap simplex geven, ciseral 0,5 cc en dwangvoeding. Dit gedaan.. om 20.30u

Om 22.30 weer bij ze gaat kijken en ze beide een schijfje wortel voor gehouden en dit aten ze op.. ik blij natuurlijk!! want ze aten uit zich zelf..

Om 6.00u vanmorgen ben ik weer gaan kijken, dupke had een paar brokjes op.. prupke niks..

Dus om 6.30u weer gedwangvoederd, 1xx sapsimplex, 0,5 cc ciseral..

Toen moest ik gaan werken en kwam om 13.15 thuis...

Dupke had wat brokjes gegeten en een beetje andijvie en witlof..

Prupke had alle groente opgegeten; beetje andijvie, witlof en 2 schijfjes wortel..

Dus besloten ze weer bijelkaar te zetten..

Om 13.30u dwangvoeding gegeven en 0,5 cc ciseral.. (dit moeten ze de komende 3 dagen nog krijgen)

Nu heb ik toch het idee dat ze niks uit zicht zelf eten en ben aan het twijfelen hoelang het normaal moet duren voordat ze echt uit zichzelf gaan eten? Het moest wel vandaag beter gaan zei de dierenartsassistente.. maar ik twijfel... vanavond naar de DA gaan? Of ze toch de dag en nacht nog geven om te kijken hoe het gaat en evenueel dus morgenvroeg gaan??

Het is een konijnkundige DA maar ik vraag me af of het zin heeft om vandaag al te gaan of eerder morgen ivm dwangvoederen etc daar???

Geplaatst:

nou dat was het dan dus niet. ik zou toch weer heen gaan. ik heb max een week voor niks pijn laten leiden omdat mijn da zei dat het stress was, daarna zn darmen terwijl het "gewoon"haken waren. Maar erg vreemd dat ze alle twee neit eten. is er verder wat aan ze te zien? en het gedrag?

Geplaatst:

Ze zijn gisteren al de hele dag daar geweest voor dwangvoederen etc..

Tjah gedrag.. natuurlijk kei hard wegrennen als ik eraan kom.. want ik ben nu de bozerik omdat ik ze dwangvoeder...

Geplaatst: (aangepast)

Daarbij hoeveel dwangvoeding per keer..? ik doe twee theelepels aanmaken met warm water (critical care) en ze dit geven.. ik doe er wel wat meer water bij dan op de verpakking staat (normaal 1 deel critical care en 2 delen warm water) want het is te dik om het door de spuit te geven.. en dan komt het neer op een 10 ml per konijn per keer..

Ik geef ze vandaag 5x..

aangepast door anke1985
Geplaatst:
*klinkt bekend :P maar zijn ze verder actief? hebben ze pijn?

Ze hebben gisteren een pijnstilling gekregen via ene injectie.. dus ik weet niet of ze nu nog pijn hebben..

Daarbij ze zijn redelijk actief

Geplaatst:

zitten ze stil in een hoekje? knarsetanden? snel ademen, dat zijn tekenen van pijn. Max kreeg ook pijnstilling per injectie maar dit was ook niet helemaal voldoende. bij hem deed zn mond pijn. Hoe reageren ze op eten?

Geplaatst:

ik dnek toch dat ik dadelijk om 17.00u even bel.. 1tje wordt helemaal panisch als ik hem dwangvoeder.. hij eet gelukkig wel het dwangvoeding op..

De ander laat alles uit zijn mond lopen..

Ik heb mijn hele hals en nek en wangen vol met krassen van hun.. ik doe waarschijnlijk toch ergens iets verkeerd met het geven..

ik wil dat ze daarheen gaan, ik heb het idee dat het me niet lukt.

En begrijp me niet verkeerd.. ik wordt zelf helemaal gestressd van hun.. ik ben bang ze te verliezen en dat kan ik niet aan.. ik heb te veel zien gebeuren het laatste jaar.. er is me een konijn gestorven in mijn armen, mijn vader.. ik weet het effe niet

ik heb hebt idee dat ik ze pijn doe..

Geplaatst:

Ik vind dit echt een rot situatie voor je, is altijd er rot als je dier zich zo voelt.

Tip om het krassen te voorkomen. Wikkel je konijn helemaal in een handdoek, dat alleen het koppie er nog uit komt, vaak werkt dit wel.

Sterkte ermee in ieder geval

Geplaatst:

Ik heb ze net gebracht, heb ook gevraagd of ze even naar de kiezen willen kijken mochten ze dat nog niet gedaan hebben.

Ik mag morgen om 10.00u bellen hoe het gaat met ze..

Ze worden vanavond en vannacht gedwangvoederd, ben benieuwd.. ze waren iniedergeval weer helemaal gestressd

Gelukkig geeft het mij een goed gevoel nu ze daar zijn

sorry dat ik nu pas reageer.. maar als in de zenuwen zit en het niet goed gaat met de konijnen ga ik mezelf niet goed voelen en moet ik effkes wat te doen hebben dus was ik effkes erop uit gegaan..

Om 10.00u vanmorgen gebeld.. maar de dierenarts was nog bezig met een patient dus zou me terug bellen.. Om 11.30u heetf hij me gebeld..

Dupke eet wel al wat zelf..

Prupke niet..

Hij heeft zijn kiezen na gekeken en er zaten wat lichte haakjes op de tandjes, dit wist ik al.. hij heeft ze bijgeslepen maar dnek dat dit niet de oorzaak is omdat het maar minimaal was..

Ze gaan nu gewoon door met voederen.. en mag ik ze vanavond gaan ophalen. Hij zal toch echt uitzichzelf weer moeten gaan eten.

In overleg met de dierenarts besloten om ze overdag beide naar buiten te doen in een groter hok zodat ze plek hebben om flink te rennen want dit bevorderd de darmen etc.. (ze zitten dan bijelkaar)

S'nachts gaan ze dan de garage weer in want het is te koud dan en dan zet ik ze apart om te kunnen zien of ze beide goed eten.. (er zit dan een panelenren tussen dus ze zien elkaar wel)

Hierbij had ik ook gevraagd of dit niet de stressvol was maar hij meende van niet..

dus we gaan het zo proberen en hopen op een wonder dat meneer gaat eten..

aangepast door anke1985
Geplaatst:

Kan me wel voorstellen hoe vervelend je je voelt. Laten we met z'n allen duimen dat Prupke snel weer gaat eten!

Probeer jezelf niets kwalijk te nemen, je doet enorm je best!

Sterkte.

Geplaatst:

Ze zijn sinds gisterenavond weer thuis :)

Vannacht apart gezeten en hebben beide wat gegeten :):):)

Dupke wat meer dan prupke, maar dat mag ze pret niet drukken:)

Ze zitten nu weer bij elkaar en dadelijk lekker naar buiten.. Vanavond zet ik ze toch weer effkes apart om zeker te weten of ze ook echt voldoende gaan eten..

:)

Geplaatst:

Nou dat is toch al wel een hele kleine jippie waard. Sterkte nog met ze

Geplaatst:

Ze hebben overdag buiten gezeten met zijn tweetjes.. er was redelijk gegeten.. groente bijna op.. biks niet echt iets van gegeten.. ik heb ze vanavond toch effkes apart gezet en net geweest kijken en ze eten beide :) .,. de groente was bij beide zo goed als op.. dus mooi bijgevuld.,. en ze hadden wat gedroogd brood gekregen en dit was ook op.. dus nu hopen dat ze aan de biks gaan beginnen :)

Ze gaan morgen ook weer samen naar buiten, maar denk s'nachts nog effkes apart zodat ik echt zeker weet dat ze beide goed zelfstandig eten!!

vannacht hebben ze beide 2 bakjes met groente (2x een kleine puddingkommetje vol) op :):):) Joeppie!!

en beide een beetje biks!

Dus het gaat de goede kant op!! Nu hopen dat de biks ook wat beter gaat.. maar goed ze eten!!

Ik ben gestopt met beide te dwangvoederen en medicijnen (ciseral) te geven..

Of ben ik te vroeg hiermee.. want ze eten inprincipe nu zelfstandig

aangepast door anke1985
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .