bemmeltie Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Door een konijn die ontsnapt is en daardoor bij de ram in het hok kwam heeft een nestje van 9 jongen die 3,5 week oud zijn vandaag controleerde ik de kontjes en van die 9 zijn er 2 albino's omdat hun moeder was dood gegaan dus had ik hun 2 bij mij erbij gezet.En die 2 albinos springen wel lekker heen en weer maar hun kontjes waren niet diaree achtig maar heel hun geslacht en kont was bedekt met (plak) poepDe andere nijntjes hebben dit niet.WAT doe ik ertegen?Ze mogen eigenlijk geen biks meer dan hebben de andere 7 en de moeder ook geen biks meer WAT NU??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hilke Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Snap er niet zoveel van.. Zijn de 2 die plakpoep hadden ook 3,5 week? Hebben ze misschien groente gekregen?Zeg je dat ze geen biks mogen omdat de rest dan te weinig heeft? Bedoel je het zo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Hoeveel oepsnestjes heb jij wel niet gehad? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2010 die 2 die plakpoep hebben is van de vorige eigenaar de leeftijd niet precies bekend.Maar gezien de grootte en het aantal haren wat ze hadden toen ze kwamen zijn ze ongeveer even oud. Die 2 met plakpoep is dus beter geen biks te geven.Maar als ik de biks weghaalhebben moeders en de andere 7 jongen ook geen biks meer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2010 hoeveel oepsnestjes?lolvolgens mij zit je verkeerd. maar dit is mijn 2e hoor.. en 3e kan als het meezit niet want heb geen rammen meer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Was maar even een vraagje hoor, omdat je het inderdaad ook al een keer eerder over een oepsnestje had gehad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hilke Geplaatst: 15 april 2010 Delen Geplaatst: 15 april 2010 Maar deze is toch gewoon bewust?Ik zal de biks gewoon laten staan en het goed in de gaten houden. Maar het kan toch ook door groenten komen? Of hebben ze dat niet gehad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2010 (aangepast) nee dat kan niet aleen de moeder krijgt groente;) ze krijgen wel 1 wortel per 2 a3 dagen. maar 9 jongen en de moeder is die peen zo weg..Dus daar zal het denk niet aan ligge... maar het is inmiddels een dag verder nog steeds niet over.Ik moet toch iets doen?? 16 april 2010 aangepast door bemmeltie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hilke Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Dierenarts? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2010 een jong konijntje van mij heeft plakpoepik krijg het er niet af! het zit aan zijn geslacht vast dus kan het niet eraf knippen MET SPOED ANTWOORD AUB Of als er iemand dichtbij stolwijk woont (naast gouda) kom dan even als je het weet!! HELP MY Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Dierenartsssssssss. Dat is je een uur geleden ookal gezegt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Ik ken dit geval.... Ik heb toen een washand warm gemaakt (niet te warm natuurlijk) en toen de onderkant van het kleintje gewassen zodat het meeste eraf gaat uiteindelijk, daarna goed nadrogen met een handdoek.... Hopelijk werkt het bij je.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Dierenarts is ook idd een optie, daarvoor zijn ze er Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Vind het wel typisch hoor.. Als je je echt zo zorgen maakt zit je toch al bij de dierenarts Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2010 ik ga het zo snel mogelijk proberen. Ik schrok me naar toen ik zag dat die niet meer kon poepe. Vandaar dat ik ook spoed enzo neer zet Schrok me kapot Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Maar zo snel gaat het toch neit als je regelmatig controleerd???? (geen idee vandaar de vraag) Succes ermee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Dit zelfde topic staat ook bij algemeen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Ik heb haar een tip gegeven op het andere stukje onder algemeen.... Ik zat vandaag ook gelijk van de DA toen ik het niet vertrouwde met mijn konijnen (te lezen onder algemeen en dan stress) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Wat ik niet snap is dat het nu wel spoed is en gisteren niet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Met een konijn dat niet meer kan poepen, moet je direkt naar de dierenarts.................. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Oh, was ik vergeten te zeggen, maar DA inderdaad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
synthia Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Daar ben ik mee eens, heb ik zeker overheen gelezen... Ik heb alleen gelezen over plakpoep.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 16 april 2010 Delen Geplaatst: 16 april 2010 Groen is veel belangrijker dan biks, jammer dat je dat niet meteen bent gaan mee voeren. Biks zitten veel eiwitten in en met 9 jongen heb je alle kans op problemen. Ik zou toch even langs de dierenarts gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2010 ik zeg niet dat die niet kan poepen. Daar ga ik vanuit.Als heel zijn geslacht enzo die poephoop op zit ga ik er van uit dat die niet meer kan poepen. Inmiddels ben ik bij DA geweest (hij bij mij eigenlijk) en heeft het weggehaald. Aangezien al het gesjor en gedoe is het de vraag of het nijntje het gaat redden :( De da zei hij/zij ken nog wel poepen maar die hoop poep bal op zijn kont word dan steeds groter tot dat het te groot word en de dierenarts weet ook niet waar het vandaan komt hij zegt biks kan je wel weghalen maar dan heeft de rest ook niks meer dus is geen optie. hij/zei mag in iedergeval geen wortel of groente Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bemmeltie Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2010 ik zeg niet dat die niet kan poepen.Daar ga ik vanuit.Als heel zijn geslacht enzo die poephoop op zit ga ik er van uit dat die niet meer kan poepen.Inmiddels ben ik bij DA geweest (hij bij mij eigenlijk) en heeft het weggehaald.Aangezien al het gesjor en gedoe is het de vraag of het nijntje het gaat redden :(De da zei hij/zij ken nog wel poepen maar die hoop poep bal op zijn kont word dan steeds groter tot dat het te groot word en de dierenarts weet ook niet waar het vandaan komt hij zegt biks kan je wel weghalen maar dan heeft de rest ook niks meer dus is geen optie.hij/zei mag in iedergeval geen wortel of groente Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten