Ga naar inhoud

Para word gecastereerd


Waspoeder

Aanbevolen berichten

Maandag word me voedster gecastereerd.

Nu had ik de dierenklinkiek aan de lijn (ze staan op de lijst van KK )

en ze willen beginnen met een prik (narcose) en daarna bijsturen met zuurstof en gas.

Nu weten ze natuurlijk meer als ons

Maar ik dacht dat gas veel beter was ?

Ik kan alsnog alleen gas willen als ik dat wil namelijk\

Hopen dat para dan van de schijnzwangerschappen af is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen gaan altijd onder gas narcose en zijn meteen weer helemaal wakker hoor.

Edit: Maar ze krijgen wel eerst een injectie, voor ze gas krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, de mijne waren trouwens ook bij een KKDA. Ik had ze eerst gemaild om te vragen hoe het in zijn werk ging, heel uitgebreid emailtje terug gekregen en dit was wat ze zeiden over de narcose:

een prikje in de bilspieren waardoor het suf raakt. Op dat moment Kunnen we het konijn, net zoals mensen, honden en katten, intuberen (een plastic buisje in de luchtpijp plaatsen) waardoor de ademhalingswegen ten alle tijde vrij en open blijven. Via deze tube worden zuurstof en gasanesthesie toegediend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed gedaan gelukkig :D

Nu is ze weer thuis en ik heb carprofen meegekregen

Ik heb hooithee gemaakt en zo'n potje babyvoeding (wortels)

Para drinkt wel beetje hooithee uit een bakje maar de andijvie enzo laat ze nog liggen

Moet ik straks pijnstillers geven ? en die wortelhap met spuit in der mond doen ?

Was ik vergeten te vragen eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling moet je om de 12 uur geven. Je konijn heeft pijn als ze stil in een hoekje zit en knarst met haar tanden.

Heb je ook een medicijn mee gekregen om de darmen te stimuleren? Het is normaal dat ze na een narcose niet meteen eten, maar de darmen moeten in beweging blijven. Dit kan door inderdaad met een spuitje een beetje voeding geven, maar ook medicijnen zijn van belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet ze nog niks zelf? Ook geen groenten/kruiden/brood?

Wat hier altijd goed werkt is om het konijn in een handdoek de wikkelen en alleen het hoofdje eruit te laten steken. Met 1 arm het konijn een beetje tegen je aan drukken en met de andere dwangvoeren/medicijnen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben SS in water opgelost en daar 25 ml van gegeven (3 brokjes)

en 10 ml wortelhap

nu zit ze weer in het hok waar ze uitgebreid gewassen word

morgenochtend om 6 uur geven we der nog een x pijnstiller en dan me stiefmoeder overdag dwangvoer hoop ik.

Bedankt voor tip morgen is proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .