NijntjeHetKonijntje Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Haj haj,Ik ben nieuw hier op het forum en heb wat zitten neuzen maar wilde toch even wat eigen vraagjes, misschien dat iemand een antwoord op 1 van die vragen heeft?Mijn konijn heet Nijntje (toepasselijk ) En is nu net sinds december 3 jaar jong. Het is een kruising dwergje/Frans hangoortje. Een kleine 2 weken gelede kreeg ze een witte waas over haar oog en ik ben ermee naar de dierenarts gegaan omdat ze ook stiller was als normaal en warme oortjes had. Die heeft haar vitaminen en antibiotica gegeven doormiddel van een spuit en zei dat het waarschijnlijk een ontsteking achter haar oog was. Echter binnen een week na dat ik er geweest was werd ook haar andere oog wit, althans haar lens. Ze ziet inmiddels niks meer en ben voor controle naar de dierenarts gegaan voor alle zekerheid en hoe dit nou kon komen. De dierenarts melde mij dat dit hoogstwaarschijnlijk diabetici is, en dat ik er niks aan moest doen omdat dit toch niet veel nut heeft en alleen stress geeft en ze zonder medicatie nog poos door kan. Hij vroeg mij of ik door wilde gaan met het konijntje, en natuurlijk is dat een domme vraag zolang zij nog wil, mag ze bij ons blijven!!!! Ik vraag mij echter wel een paar dingen af...Klopt het dat zonder medicatie een konijn nog een poos door kan?Wat zou je eventueel moeten/kunnen doen als insuline niet gegeven hoeft te worden om het zo draagzaam mogelijk te maken?Zolang ze nog eet, en drinkt(meer als normaal dat wel) betekent dit dat zij nog wil? En is dit nog wel goed genoeg voor een konijntje om door te kunnen gaan? (dit omdat ik niet egoistisch wil zijn)Wat zijn de eventuele dingen die mij nog te wachten staan naast een verloren zicht?Graag zou ik als iemand dit weet, of 1 van de 4 vragen weet willen weten wat jullie ervaring is, of misschien weet iemand wat te doen? En begrijp me niet verkeerd, het konijntje hoort bij ons gezin, als een kind, maar ik wil niet dat ik egoistisch moet zijn als het v