Bunny06 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Hoi..Mijn Bunny heeft na haar castratie (ong. 2 a 3 jaar geleden.) een gespannen buik. Het voelt gewoon vol/gespannen/strak aan.. En bij mijn andere 2 konijntjes voelde het wel gewoon soepel zeg maar.. Laatst voelde ik een jong konijn van 8 a 9 week en die had ook zo'n gespannen/volle buik.. Krijgt ze dan teveel eten ofzo?
Bunny06 Geplaatst: 15 april 2010 Auteur Geplaatst: 15 april 2010 Ze is wel aan de wat zware kant maar hoe kan het dat een jong konijn dat ook heeft.. Voelt alsof het opgeblazen is maar kan het nauwelijks indrukken (palperen zeg maar).. Is het een teveel of juist een tekort van iets of is het iets om je geen zorgen over te maken.?
Maiddy Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 Zou het geen oplossing zou om even langs de DA te gaan?
Bunny06 Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Nee want ze heeft het sinds 2007 en verder is ze gewoon helemaal gezond. Ik vroeg het me alleen af. Zijn het spieren of is het vet?Meerdere konijnen hebben het maar waarom..
wupsie Geplaatst: 16 april 2010 Geplaatst: 16 april 2010 mijn voedster (gezond gewicht) heeft dit niet. Mijn ram is iets te zwaar en heeft dit ook. het zou dus best kunnen dat het door overgewicht komt of dat het gewoon bij het konijn hoort. Maar als je het zeker wilt weten kun je toch het beste ff naar de DA gaan
Bunny06 Geplaatst: 16 april 2010 Auteur Geplaatst: 16 april 2010 Ze lijdt er niet onder en misschien ligt het dan aan overgewicht. Maar ik vind het ook raar dat het jonge konijn, die ik ergens anders tegen kwam van 7 a 8 week oud, dat ook heeft.Mocht ze er problemen door krijgen dan ga ik uiteraard naar de DA maar ik zie nu geen reden waarom ik daarheen zou moeten gaan. Als het plots zo zou zijn dan is het een ander verhaal..
Aanbevolen berichten