Ga naar inhoud

Nena wel/niet laten helpen


pluisenbeer

Aanbevolen berichten

Ik zit op het ogenblik heel erg in twee strijd of ik Nena laat castreren of niet.

Nena is een hangoor vrouwtje van nu ongeveer 10 maanden.

Ze zit samen met Nero een ex-ram.

Samen is het een geweldig lief koppel.

De slaapkamer moeten ze delen met een ander koppel, Nijntje en Yolien.

Om beurten loopt een van de koppels los.

Nu heeft Nena de gewoonte om overal te sproeien/plassen.

Ik wordt er echt niet lekker van. En haar keutels legt ze ook overal neer.

De andere konijnen doen het netjes op een vaste plek.

Ik weet dat de mogelijkheid bestaat dat haar gedrag verandert door een castratie, garantie heb je nooit.

Maar ik vind het ook ontzettend moeilijk/eng om haar zo'n zware ingreep aan te doen.

Met de dierenarts heb ik ook contact gehad en helder door gekregen hoe zij er tegen aan kijken.

Nero mag mee als Nena wordt geholpen, het is wel een zware ingreep, maar het kan haar gedrag veranderen en ze heeft ook niet meer de kans op baarmoederhalskanker.

Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Svennie laten castreren juist om baarmoederkanker te voorkomen. Ik vond het bijkomend wel prettig dat ze zindelijke zou worden en minder sproeien. Ik merk van dit laatste nu nog niet zo veel, maar ze is ook pas 10 dagen geleden gecastreerd.

Svennie is ook ongeveer 10 maanden en had al cysten op de eierstokken, dus ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Tijdens de operatie zelf gaat het vrijwel nooit mis, het gaat om hoe het erna gaat. Of ze goed eet en keuteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .