Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, dus ik heb het al eerder gezegt dat ik een konijn heb die gebitsproblemen heeft. Awel dus ik heb zijn tanden al eens laten knippen enzo... Maar dat helpt echt niet! Dus ik wil zijn tanden laten trekken. Maar mijn moeder zegt dat da nogal veel geld kost. Omdat het konijn onder verdoving moet enzo. En ik heb ookal eens gezocht naar de prijs maar ik vind het nergens.. Weten jullie mss niet hoeveel het ongeveer zal kosten?

Geplaatst:

ik heb het ook laten doen

je moet dat echt doen je konijn vrolijkt er echt van op want steeds naar de dieren arts gaan om te laten knippen is ook niet echt alles gewoon 1 keer heen gaan om ze telaten verwijderen en je bent er vanaf

Geplaatst:

De precieze kosten verschillen per dierenarts, dus dan moet je even rondbellen.

Maar zeg maar tegen je moeder, dat er toch IETS met die tandjes gedaan moeten worden. Stel nu dat je die elke maand moet laten slijpen. Dat doet een dierenarts vast ook niet gratis, wat kostte het de eerste keer? Nou, ga er eens vanuit dat je konijntje 10 wordt (een gezond konijn dat goed verzorgt wordt kan dat makkelijk worden) en reken maar uit wat het kost om elke maand, tien jaar lang, die tanden te laten slijpen.

Ze laten trekken is dus eigenlijk helemaal niet zo duur als je moeder denkt! Alleen kost het ietsje meer in Ć©Ć©n keer.

Geplaatst:

Het laten knippen kostte 12 euro. Ook ni weinig hƩ. Maar we zitten wat krap , want we gaan verhuizen en het is een nieuwbouw dus moeten we alles kopen(keuken,badkamer,...) En mijn moeder die kan niet rijden , alleen mijn vader maar die werkt vaak. En we hebben geen dierenarts die konijnenkundig is in de buurt. :s

Geplaatst:
Je zou het voorlopig ook nog kunnen laten slijpen (knippen is niet goed, kans op splijten!) en als er wel geld voor is laten verwijderen?

dan wil ik ze zeker laten trekken!

Wat bedoel je met splijten? Dan de snijtanden bovenaan gaan splijten?

Dat is al zo.

Geplaatst:

Zijn bovenste tanden zijn staat uit elkaar , ze staan niet tegen elkaar. En vanonder kom de ene tand iets voor de andere. Dus het is echt dringend om te laten trekken.

Geplaatst:

Nee, dat is niet gespleten tanden maar een spleetje tussen de tanden. Gespleten tanden dan splijten de tanden zelf, dan komt er een scheur in met kans dat het van boven tot aan beneden scheurt.

Geplaatst:
Nee, dat is niet gespleten tanden maar een spleetje tussen de tanden. Gespleten tanden dan splijten de tanden zelf, dan komt er een scheur in met kans dat het van boven tot aan beneden scheurt.

Dat bedoelde ik inderdaad, het leek me sterk dat een dierenarts een konijn liet lopen met een gespleten tand..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .