Roos1995 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Hallo,Ik ben al eventjes niet meer op BB geweest en ik heb eventjes een vraagje. Ik wil graag wat meer informatie over castratie. Hoeveel procent kans is het dat de castratie mis gaat (dat hij overlijd)?Stel dat een konijn toch niet gezond is (hij heeft Snot ofzo), is het dan gevaarlijk ze te castreren (mijn konijn is als het goed is gewoon gezond hoor:mdr:)Moeten ze persee een paar dagen na de castratie naar binnen of is hem buiten op zaagsel zetten ook al goed?Kan er met de nazorg iets mis gaan of eten ze eigenlijk vrijwel altijd wel uit zichzelf weer?Hoeveel kost een castratie gemiddeld?
Dollie Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Hoeveel procent kans is het dat de castratie mis gaat (dat hij overlijd)? Kun je denk ik het beste aan je dierenarts vragen.. Ik heb eigenlijk nog nooit echt cijfers daar over gelezen. Stel dat een konijn toch niet gezond is (hij heeft Snot ofzo), is het dan gevaarlijk ze te castreren (mijn konijn is als het goed is gewoon gezond hoor:mdr:) Castreren op zich niet lijkt me, maar de narcose is dan wel een groter risico. Moeten ze persee een paar dagen na de castratie naar binnen of is hem buiten op zaagsel zetten ook al goed? Zaagsel is sowieso niet goed (te stoffig en kan giftige stoffen bevatten) maar vlak na een castratie helemaal niet, dat kan vervelend zijn voor de wond. Dus in elk geval een paar dagen op handdoeken. Ligt aan de temperatuur of je dat binnen of buiten doet.. Kan er met de nazorg iets mis gaan of eten ze eigenlijk vrijwel altijd wel uit zichzelf weer? Er kan altijd iets mis gaan.. Volgens mij is een groot deel van de konijntjes er vrij vlot weer bovenop, maar het kan ook wel even een paar dagen lastig zijn.. Fred was het de dag daarna alweer vergeten. Hoeveel kost een castratie gemiddeld? Uhm.. €50,- is denk ik wel een mooi gemiddelde, volgens mij zit het vaak tussen de €30,- en de €100,-.
Roos1995 Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 Oke dankjewel! Welk narcosemiddel moet er gebruikt worden dan? Volgensmij is castreren hier rond de €40,-
Saf Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 ik vind zelf casteren onder plaatselijke verdoving het veiligs of een lichte gasnarcose.
Dollie Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Plaatselijke verdoving is natuurlijk het veiligst, want dan wordt er geen narcose gebruikt, maar ik vind dat lang niet voor elk konijn geschikt.. Stress kan net zo goed dodelijk zijn.
Sascha Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Mja.. Dribbel was ook een stuk banger toen hij terugkwam van zijn castratie dan daarvoor, niet leuk!
Dollie Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 En die is onder plaatselijke verdoving gecastreerd Sascha of niet..?
Aanbevolen berichten