elnienkjo Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Mijn voedster van bijna 8 wordt zo mager. Ik kan haar ribben duidelijk voelen. Ze is wel heel actief en eet goed. Elke ochtend krijgt ze een verse wortel met loof en 'savonds bix. Verder heeft ze genoeg hooi. Is het iets dat ik moet accepteren, of zijn er tips om haar aan te laten komen? gr. Nienke
Saf Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 oudere konijnen worden vaker wat "botteriger"zolang ze gewoon goed blijven ete netc is het volgens mij geen probleem. Houd het even goed in de gaten.
Lirazel Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Hoeveel voer krijgt ze? Is ze vrij plotseling afgevallen of geleidelijk?Ik zou het niet zomaar accepteren, 8 jaar is behoorlijke leeftijd maar ook nog niet hoogbejaard. Ik zou eerst gezondheidsproblemen uitsluiten en als ze gezond is zijn hier wel mensen die je advies kunnen geven wat je extra zou kunnen voeren.
Wortel76 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik zou zeggen: meteen naar de Dierenarts, dan weet je het 100% zeker.
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik zou haar eens ontwormen.....Een konijn van 8 jaar is niet bejaard die zit dan op haar top van haar leven.....net als mensen van 30 jaar oud.Ik heb hier verschillende konijnen van 8 jaar die niks invallen ect.....Mijn oudste is dan ook 18 jaar geworden.
Debbie Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 (aangepast) Ik zou haar eens ontwormen.....Een konijn van 8 jaar is niet bejaard die zit dan op haar top van haar leven.....net als mensen van 30 jaar oud.Ik heb hier verschillende konijnen van 8 jaar die niks invallen ect.....Mijn oudste is dan ook 18 jaar geworden. Dit stelt mij altijd even gerust. Mijn liefste maatje is alweer 5, en ik vind het vreselijk... Maar als ik dit weer lees denk ik.. oké we hebben echt nog wel genoeg tijd samen. 8 april 2010 aangepast door Debbie
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 inderdaad als jij goed op je dier let en het goed verzorg en optijd ingrijpt als er iets aan de hand is, kan een konijn heel gezond heel oud worden.Aan een hartaanval/ hersenbloeding/ verlamming/ tumor kun je niks doen. Maar de meeste konijnen sterven toch nog maar al te vaak aan dingen die heel simpel verholpen hadden kunnen worden. ( wormen met externe factoren) maden in de zomer maanden, haarbal, gas, darmverstopping, ongeziene tandafwijkingen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Dus vraag aan je dierenarts een gehele ceck.Ook de tanden. En ontwormen kun je het beste doen met panacur vloeibaar 0,8ml per kilo konijn.( van wormen worden ze mager ondanks dat ze goed eten)
L.konijn Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik zou ook naar de DA gaan voor een check up. Mijn oudste konijn is 14 jaar geworden en was nog helemaal niet dunner geworden
Dollie Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Het kan inderdaad zijn dat ze gewoon wat bottiger wordt, na verloop van tijd hebben ze toch wat minder spiermassa enzo, maar ze is zeker niet hoogbejaard. Eerst gezondheidsproblemen uitsluiten lijkt me wel zo verstandig.
Aanbevolen berichten