Ga naar inhoud

sterilisatie van mijn meisjes


Esjes

Aanbevolen berichten

Kleine opmerking....

Citaat

er is duidelijk geen hooi uit de ruif getrokken want dan lag er ongetwijfeld een beetje in de kooi) ook niet gekeuteld.

Dames die geholpen zijn hebben moeite om hun nekje te strekken dus hooi uit een ruif kunnen ze erg moeilijk pakken, dit zelfde geld voor de drink fles wat ik reeds eerder heb omschreven.Het zijn kleine dingen maar ook zo belangerijk.

Pas op dat ze niet op de tocht staan de dames, met de deur open.

Ok, bedankt.

Water staat er al bij in een bakje, maar daar komen ze niet aan. Ik leg meteen het hooi los in de kooi.

Ze staan niet op de tocht hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn wat groenten gegeten!!! :yes:

Ik heb er geen idee van wie juist (nadeel van ze samen te zetten, maar zo zijn ze een heel pak rustiger).

Ik denk Yasmine, maar ik ga er niet vanuit omdat ik het niet zelf gezien heb. Ze nu heel goed in het oog houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

(je krijgt rauwe wortel gewoon weg niet gepureerd.. vandaar koken of stomen dacht ik...)

En als ze nog niet gegeten hebben strakjes.. en je gaat toch die ciseraldruppels halen evt dwangvoeding meenemen.. hebben ze van die zakjes van 36 gram van.. meestal vinden ze dit namelijk erg lekker.. (ik doe er wel wat meer water bij mengen dan op het zakje staat want anders is het mengsel te dik voor in een spuitje te doen)

Oww en ik moest ze ook wat ruimte geven om te rennen zei mijn DA (ik weet alleen niet of dat bij jouw kan ivm de wond he) want dat zou de werking van de darmen bevorderen...

Misschien of bunny ranche chanty dat weet?? of ze mogen rennen na een steralisatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze niet erg actief zijn hou ik ze in de kleine kooi. Als ze wat actiever worden krijgen ze wat meer loopruimte, dan zou de wond al iets beter moeten zijn (DA zei me na een dag of 3 ongeveer). Het zou belangrijk zijn dat ze dan een beetje kunnen rondlopen om te voorkomen dat ze uit verveling aan de wond gaan knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahh zo.. ik moet zeggen, toen ik mijn 2 voedsters liet steraliseren hadden ze niet zo'n kous om hun lijfjes en eigenlijk hebben ze niet 1 keer geprobeerd om aan de wond te gaan zitten.. dus dat was wel fijn:)

Iniedergeval veel succes vandaag!! :)

(en ik zou vandaag zeker 6x dwangvoederen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahh zo.. ik moet zeggen, toen ik mijn 2 voedsters liet steraliseren hadden ze niet zo'n kous om hun lijfjes en eigenlijk hebben ze niet 1 keer geprobeerd om aan de wond te gaan zitten.. dus dat was wel fijn:)

Iniedergeval veel succes vandaag!! :)

(en ik zou vandaag zeker 6x dwangvoederen)

Ik heb vanmorgen die sok bij Merel uit gedaan, maar ze begon direct te likken aan de wond. Ok, likken is niet hetzelfde als bijten, maar ik heb de sok dan maar direct terug aan gedaan.

Ondertussen heb ik beide al eens zien knabbelen aan de groenten! Nog niet genoeg natuurlijk, maar het is een eerste stap!

Als ze niet veel eten, ga ik ze nog wat bijvoeren, maar voorlopig wacht ik nog even om ze te stimuleren om zelf te eten!

Ook de eerste keutel gevonden! Nog even afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi een sok om een konijn :mdr: Bij Svennie zat er gewoon een stevige pleister op.

Maar als ik het goed begrijp heb je niet standaard ciseral meegekregen dan? Dat is wel heel jammer, want is heel belangrijk. Je hoort standaard pijnstilling en darmstimulerende middelen mee te krijgen. Ik zou het toch maar snel halen als ik jou was. Het is sowieso handig om in huis te hebben als je konijnen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel een verband om hoor, maar op hun buikje wordt het een beetje samengetrokken door het plooien van de achterpootjes. De sok errond is extra, en het helpt wel.

Deze morgen waren alle groenten en een beetje biks weg! Ik heb er meteen verse bij gedaan, en ze begonnen allebei te knabbelen, Merel iets minder dan Yasmine, maar ze eet!

Ook ligt het hok vol met keutels. Nog niet hoe het zou moeten, vooral blindedarmkeutels, maar ik ben heel blij dat de darmen toch werken!

Nu zitten ze in het washok, en ik heb net de tralies van de kooi gehaald, zodat ze zelf uit de bak kunnen. Bij Merel duurde het niet lang of ze was op verkenning. Yasmine heeft wel al over de rand gehangen, maar is er nog steeds niet uit gesprongen. Zou dat kunnen zeggen dat ze nog pijn heeft? Ik vind het echt raar dat ze er niet uit springt, ze wil precies wel. De rand van de bak is echt niet hoog, zo'n standaard plastic bak van ongeveer 15cm hoog (heb het niet nagemeten maar ik denk zoiets)

aangepast door Esjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag gelukkig al een heel ander gevoel dan gisteren :D

Merel en Yasmine zien er goed uit. Merel hupst vrolijk rond in het washok (af en toe toch) Yasmine zit meestal in de bak, maar ik heb haar een opstapje gegeven waardoor ze er af en toe toch uit komt (als ik in de buurt van de bak kom :P)

Daarnet was ik de bak aan het proper maken, en Merel kwam weer rond mij snuffelen en tegen mijn schoenen staan. doet ze anders altijd :love:

Nu de bak terug proper is kan ik zien of ze nog keutelen en hoe die nieuwe keutels eruit zien.

Af en toe zie ik beide groenten eten, biks gaan er nog niet echt in en veel hooi ook niet.

Ook zie ik ze af en toe zichzelf wassen, en daarnet was Merel Yasmine aan het wassen.

Ik denk dat dit alleen maar tekens zijn dat het de goede kant uitgaat :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed!

Hoe ziet de wond eruit of kun je die nog niet zien?

De keutels duurt een paar dagen voordat die normaal zijn. Svennie kreeg wel ciseral erbij. Ze had geen blindedarmkeutels. In het begin alleen hele kleine keutels, toen van verschillende maten. Daarna waren ze wel van dezelfde grootte maar nog wel kleiner als normaal. En pas na een dag of 5 waren ze normaal.

Hier werd de biks ook pas op dag 3 voorzichtig geprobeerd, op dag 4 was hij zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geen blindedarmkeutels, maar harde piepkleine bolletjes.

Als we Merel met wat biks plagen, trekt ze die uit ons hand, maar uit zichzelf eet ze die nog niet op.

De wond kunnen we niet zien, want er zit een verband van de DA op (onder de sok dan :P) Ik zie er een beetje tegenop om dat verband eraf te halen en het nadien terug netjes eentje om te doen, want als we ze nu oppakken vechten ze serieus tegen (tja, dat krijg je na dwangvoeding, en ze zijn het nooit gewoon geweest om opgepakt te worden)

Ik geef ze nu eigenlijk 'onbeperkt' eten, daarmee wil ik zeggen dat ik gewoon continu groenten en biks en hooi (maar dat is altijd) in de kooi wil hebben liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nog niet gewogen, vinden ze hier een hel. Ik laat ze liever rustig nog wat liggen.

Ze eten hun groenten nu toch wel vrij vlot.

Brood hebben ze nog nooit gegeten, en dat ga ik nu ook niet proberen op een moment dat hun darmpjes wat overhoop liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n konijntjes zitten terug alle 4 samen :D

Af en toe zitten ze achter elkaar, maar het is toch wel vrij rustig (gelukkig). Ik denk dat ze blij zijn dat ze elkaar terug kunnen zien.

De meisjes natuurlijk nog goed ingepakt zodat er niets aan de wond kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .