Silver_xx Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Hey, ik heb een vraagje Een week geleden is mijn konijntje uit mijn armen gesprongen daarbij bloedde zijn neusje heel erg hard we zijn toen naar de DA gegaan maar die zei dat het waarschijnlijk in orde ging komen.Maar nu eet mijn konijn weinig tot niets meer zelfs zijn lievelingssnoepjes niet, de DA zei dat het kon zijn dat er een barstje in de kaak was en dat we misschien de voeding moesten pletten.Maar het helpt niet, hij is nu zeer fel vermagerd en ik ben bang om hem kwijt te raken:sWeet iemand wat ik verder nog kan doen, drinken doet hij nog wel.
Dollie Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Naar de dierenarts en gauw. Misschien dat je beter naar een andere dierenarts kan gaan, eentje die konijnkundig is, misschien heb je wat aan deze lijst.. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
Sascha Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Naar een andere dierenarts gaan en wel zo snel mogelijk.. Als konijntjes 24 uur niet eten kan het fataal zijn.
Jsmn Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Hoe gedraagt hij zich verder?? Als je je echt zorgen maakt moet je naar de dierenarts gaan! Een konijn dat niet of nauwelijks meer eet loopt het gevaar stilgevallen darmen te krijgen.
Amatjuh Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Inderdaad naar de dierenarts zo snel mogelijk.Als je dierenarts zegt dat hij een barstje heeft zin zn kaak, krijgt hij dan ook pijnstilling, lijkt mij namelijk erg pijnlijk. Een konijn wat pijn heeft eet namelijk niet en al helemaal niet als zn kaak pijnlijk is lijkt me..
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Laat inderdaad naar zijn tanden kijken....en pijnstilling van de juiste dierenarts.
Silver_xx Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 bedankt allemaal voor de heel erg nuttige tips:yes:Ik ben op jullie aanraden nog eens naar een andere dierenarts geweest, en deze heeft me een pijnstiller en bijvoeding voor in zijn drinken gegeven.Gelukkig drinkt hij van zijn drinkbus en begint hij nu stilletjes terug te eten. Hopelijk komt hij er nu doorBedankt voor jullie hulp, ik zal jullie op de hoogte houden van zijn genezingsproces x
Jsmn Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Heeft de dierenarts ook gezegd wat het was?In ieder geval fijn dat hij alweer iets begint te eten! Hopelijk is hij snel weer de oude
heidi-77 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Silver goed dat je hebt geluisterd naar het advies om nog langs een andere dierenarts te gaan.Heb je behalve bijvoeding nog wat meer meegekregen, weet je wat er nu mis is met je konijn?
Silver_xx Geplaatst: 10 april 2010 Auteur Geplaatst: 10 april 2010 Deze DA dacht ook dat het een barstje was het was namelijk niet goed te zien, maar in tegenstelling tot de ander DA had deze wel het verstand om een pijstiller en bijvoeding te geven
Silver_xx Geplaatst: 10 april 2010 Auteur Geplaatst: 10 april 2010 Wel hij begint een beetje sla te eten maar dat is het ook hij krijgt nu wel elke dag een pijnstiller en bijvoeding ingespoten via zijn bekje ( vind hij niet zo fijn ) en ook aan het sto begint hij te knabbelen.Maar hij is op en week tijd zoo hard vermagerd at hij toch wel meer moet gaan beginnen eten want zo houd hij het niet vol denk ik.
Jsmn Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Je kunt beter geen sla geven.. dat is niet zo gezond voor konijntjes!
wupsie Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 beter kun je inderdaad andijvie witlof, wortelloof geven. dit is ook zacht maar geven minder kans op gas of diaree
Silver_xx Geplaatst: 11 april 2010 Auteur Geplaatst: 11 april 2010 Kan dat echt zo veel kwaad? Hij eet dat super graag
Silver_xx Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 hey Ik wou even laten weten sinds enkele dagen is snuffel terug beginnen eten gelukkig Hij wordt ook al terug wat zwaarder en is levendiger dan ooit:mdr:Bedankt voor jullie geweldige advies x
Aanbevolen berichten