Noeka Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Hallo, mijn konijntje Noeka heeft zijn achter pootjes een beetje kapot.(aan de onderkant.) eerst waren ze schilferig en de kale plekken werden rood. maar nu is een van de rode plekjes op de pootjes een beetje open.ik wil zowieso naar de DA gaan. maar het is nu pasen en die zullen vast ook wel dicht zijn nu is mijn vraag of jullie misschien iets weten wat ik kan doen tot het bezoek aan de DA? groetjes Noeka's baasje
Dollie Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Klinkt als (beginnende) sore hocks. Wat je daar nu aan kunt doen, weet ik eigenlijk niet. In elk geval zou je sore hocks in kunnen typen op Google/de zoekfunctie hier en dan eens kijken of daar wat bij staat.
JoBoris76 Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb bij mijn vorige konijntje Calendulan spray/creme gebruikt en dit heeft wel geholpen.
Lies86 Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Pax wax erop smeren.Gooi paxwax of pax wax maar eens door de BB zoekfunctie en alles wat je erover wilt weten komt naar voren!
Dollie Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Ja inderdaad.. Maar ik denk ook niet dat ze daar NU wat aan heeft. Ik zou sowieso even langs de dierenarts gaan dinsdag.
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Klinkt als (beginnende) sore hocks. Wat je daar nu aan kunt doen, weet ik eigenlijk niet. In elk geval zou je sore hocks in kunnen typen op Google/de zoekfunctie hier en dan eens kijken of daar wat bij staat. hmmm beginnend dit is vergaand als het al open is......konijn gelijk in hok doen op een zachte onder grond en bezoek nu aan da is niet overbodig als het open is....komt er een bacterie naar binnen kan het dodelijk zijn.
Dollie Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 Is het al open? Daar heb ik dan overheen gelezen.. edit; Oh ja.. Dacht dat het alleen kaal en schilferig was.
lianne Geplaatst: 4 april 2010 Geplaatst: 4 april 2010 (aangepast) is het niet paw wax?Het is inderdaad paw wax Werkt als een tierelier, maar als er open plekken zijn doe je er verstandig aan om eerst naar een DA te gaan. Misschien is er namelijk ook wel een antibioticakuurtje nodig, en open wonden geeft inderdaad veel meer risico op een infectie.Paw Wax is overigens nog een relatief onbekend middel om te gebruiken voor konijnen, maar dankzij de tip van Zwarte Panter destijds heb ik inmiddels 2 konijnen in de opvang met een vrij heftige vorm van sore hocks weer mooie pootjes zien krijgen! 4 april 2010 aangepast door lianne
Aanbevolen berichten