Ga naar inhoud

Dienstdoenende dierenarts


Emytje

Aanbevolen berichten

Volgens mij kan het er ook op wijzen dat de darmen stil hebben gelegen, maar helemaal zeker weet ik het niet. Toen dirkje een darmwand ontsteking had, poepte ze ook slijm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het gaat ondertussen heel goed. Toen ik vanochtend vroeg ging kijken lagen er weer gewone keutels in het wctje (Aslan poept overal) en best wel veel plas. Het hooiruif was er weer eens afgesloopt (dat doet Fable dus vaak) en er werden weer rondjes gerend omdat ze graag brokjes wilden. Hij heeft vanochtend dus gewoon weer gegeten.

Een paar uurtjes later was het tijd voor zijn medicijnen en het oppakken was weer een ramp, dus die voelt zich wel stukke beter. ;) Ik heb nog een mooie diepe kras van hem gekregen op mijn hand. Ook heeft hij weer wat peterselie op.

Slijm zit nu niet meer bij zijn ontlasting. Dat zat er alleen bij toen hij voor het eerst weer wat keuteltjes had. Maar nu heeft hij weer gewoon mooie ronde keuteltjes van normaal formaat. :) :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen weer een paar daagjes verder. Vanochtend heeft Fable zijn laatste carprofen en cirasal gehad, maar vanaf maandag poept, plast, eet, drinkt en huppelt hij weer normaal. Hij vind mij alleen niet echt lief meer... :( Hij durft geen groente meer te eten in een bepaald gedeelte van het hok, omdat ik hem daarin opsloot om hem op te pakken. Maar ik denk dat hij dat over een paar dagen wel weer is vergeten.

Oppakken ben ik nu in ieder geval wel stukke beter in geworden. Vanaf dinsdag was mijn vriend weer werken, dus moest ik het medicijnen geven alleen gaan doen. Tot toen tilde ik hem op met een hand bij de voorpootjes en een hand bij de achterpootjes en dan zo snel mogelijk tegen mij aandrukken, maar dat werkte niet meer zo goed. Ik ben toch maar overgegaan op oppakken in het nekvel en het kontje ondersteunen. Ik heb het idee dat dat voor hem ook minder stressvol is. Hij trappelt dan in ieder geval minder/niet en ik zit niet van boven tot onder onder de krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .