Ga naar inhoud

Dienstdoenende dierenarts


Emytje

Aanbevolen berichten

Ben je al teruggebeld?

Ik woon helaas in limburg anders had je bij mij wel wat kunnen halen.. maarja daar schiet je nu niks mee op. Aahh frustrerend!

Ik heb ook nog extra cisaral en caprofen besteld bij medpets.nl. Bedankt voor de tip, is echt veel goedkoper dan bij de DA! En ik weet al hoe ik het moet gebruiken want heb het voor Svennie nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In principe wel.. De werkzame stof is hetzelfde lijkt me.. De dosering zal anders zijn. Panacur voor konijnen bestaat niet echt, of nou ja, volgnes mij verkoopt Bunnybin het sinds kort, maar dat is nog niet zo lang.

Als ik Panacur in typ, krijg ik dit:

https://www.medpets.nl/zoeken/panacur

Ik heb toen op de derde geklikt en die besteld, maar blijkbaar verkopen ze die niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik gebeld. Ze kregen een ingesprektoon als ze ons belden. ;) Ondertussen is er een wisseling van de wacht geweest en heb ik wel een KK DA aan de telefoon gehad. Ze gaat em tussen 7 en half 8 nog bekijken en ik krijg sowiezo dwangvoeding en pijnstilling mee. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het bericht nu is gepost of niet, de internetverbinding viel ineens uit, dus nog een keertje.

Fable heeft ondertussen pijnstilling en Critical care achter de kiezen. Hij heeft een heel klein beetje andijvie en peterselie zelf gegeten. Hij oogde wat actiever, maar hij is nog steeds erg gemakkelijk op te pakken en dat is niets voor hem. Daarnet zat hij op de wc, dus hopelijk laat hij wat cadeautjes achter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg geloof ik hoor, maar als mijn nijnen ziek zijn, dan slaap ik in de zelfde kamer. Ik heb nooit echt dwangvoeding hoeven geven gelukkig, maar ik zet wel altijd de wekker om even te kijken hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel bij gaan liggen, dus ik ben ook zo maf. :P Denk dat dat ook beter is geweest voor de nachtrust van mijn vriend. Ikzelf heb alleen niet zoveel geslapen, want Aslan (het andere konijn) vond het nodig om 2 uur lang te gaan graven. Om 2 uur s'nachts heb ik daarom ook nog de Carbo eruit gehaald. :P Sorry Aslan...

Gisteravond toen Fable van het wctje af kwam lagen er een stuk of 15 mini keuteltjes met wat slijm. Vanochtend zaten er een paar aan zijn achterpoten geplakt en daarnet heeft hij wat grotere keuteltjes dan gisteravond neergelegd. biggrin.gif:) :)

Ondertussen heeft hij ook wat peterselie, paardenbloemblad en een klein beetje hooi op. Dwangvoeding heeft hij vanochtend nog wel gehad, maar niet al teveel, want ik wil hem wel de mogelijkheid geven om ook zelf weer te gaan eten.

Hij is ook een stuk actiever. Gisteren was hij heel gemakkelijk op te pakken, wat dus niets voor hem is, maar nu word hij boos als ik hem op probeer te pakken. Ook heeft hij wat rond gerend en hij lijkt weer lekker nieuwsgierig. Hopelijk blijft het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed hoor.

Als hij zelf weer wat eet zou ik inderdaad uitkijken met de dwangvoeding. Beter lijkt het me om hem zelf weer wat te laten eten en eventueel dan nog aanvullen, maar dat doe je al, dus dit was een beetje onzinnig van mij.

Fijn dat hij weer actiever is en dat de keutels weer beter worden.

Hopelijk zet deze stijgende lijn nu door.

Succes nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed! Super van je dat je nog naar een andere dierenarts bent geweest.

Kijk even hoe je konijn zelf eet. Als het niet al te veel is, zou ik om de paar uur 2ml dwangvoeding geven, dan blijven de darmen toch op gang en je geeft maar heel weinig dwangvoeding dus hij kan er zelf ook nog bij eten als ie wil. Het is heel belangrijk dat de darmen niet stil komen te liggen.

Hou ook even in de gaten of er meer slijm komt bij zn ontlasting, als het meer wordt weer even contact opnemen met je dierenarts.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Van Gogh had dus nog alleen maar slijm als ontlasting. Het zag eruit als gelei. De dierenarts zei dat zijn darmen overprikkeld werden en daardoor slijm produceerde. En het is een teken van een ontsteking in de darm als ik het me goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .