lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 H o i:mdr: vandaag hebben we weer es een 'konijnendag'gehad;Jip & Dotje in de renmama & 5 kleintjes in andere hokhokken schoonmakenjip & dotje weer uit de renhokken van vlekje & pluis schoonmaken. toen we helemaaal klaar waren kregen alle nijntjes even een knuffelbeurt:love:bij vlekje merk ik de laatste tijd al op dat tie niet 'mooi in zijn vacht' zit, als je snapt wat ik bedoel.nu bekeek ik hem es goed & zag op 1 plek waar het wat kaaler was, een soort huidschilfers zitten. witte schilfertjes. heb geen idee wat dit is en of ik er iets aan moet doen ? of is het normaal ? het zat ook wat in zijn vacht rond die plek....? ps. vlekje krabt ook vaak & likt zich vaak helemaal schoon
synthia Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Als ik het zo lees zou ik denken aan schurft... Heeft mijn konijn ook gehad met dezelfde symptomen.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 aauwts. ik hoop van niet. zou even wat info over schurft opzoeken op internet...
lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 lijkt er inderdaad wel wat op, zou even kijken of ik voor een foto kan zorgen.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 was even bij ze geweest -Ja hij zit samen met Pluis- en kon niet echt een scherpe foto maken van de schilvers.(met v of f?)zag nu ook dat vlekje aan het 'bijten'was bij de plekken en trok er wat haar uit ?
nniinnoo Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 je kan het beste naaar de DA gaan als je twijfelt
lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 gaaan morgen even langs de Welkoop, om te kijken of ze daar spul hebben tegen schurft:yes:
Gast Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Is het niet handiger eerst even naar de DA te gaan, misschien is het wel iets heel anders. Ik zou niet zomaar zelf gaan dokteren hoor.
synthia Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Zullen ze vast wel hebben, ik weet wel dat ze het bij pets palce hebben.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 tja, misschien eerst naar DA.maar omdat we morgen zouden shoppen, dachten we; eerst even bij Welkoop hebben of ze het daar hebben...maar natuurlijk gaan mijn nijnen voor shoppen...stel dat het schurft of iets dergelijks is, moet dan het andere nijn ook behandeld worden ?
lisa&konijntjes. Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 zijn naar de Welkoop geweest & kregen het advies om dit te gebruiken;iemand ervaring ?
Gast Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Nee, en ik snap nog steeds niet dat je niet eerst naar de DA bent gegaan. Nu ga je toch zelf dokteren.
YvonneH Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 (aangepast) Ik zie niet staan wat je hebt gekregen maar ik zou ook eerst naar de da gaan, straks is het heel iets anders. Hmm, nu zie ik het plaatje wel staan. Lijkt me niet handig in gebruik. Als het mijt is kun je bij de da een pipetje Stronghold (kitten) of iets dergelijks krijgen, lijkt me stukken makkelijker. 3 april 2010 aangepast door YvonneH
YvonneH Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 (aangepast) Dankje, toen ik had gereageerd zag ik wel het plaatje (daarvoor alleen een kruisje) 3 april 2010 aangepast door YvonneH
Gast Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 oh, nou ja. Dan zag je het dubbel. Geeft ook niet.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 de werkers bij de Welkoop dachten ook meteen aan schuft toen we het omschreven & mijn opa (ex-fokker) zei ook dat het schurft was. overigens, was onze DA niet open. hebben het spul al gebruikt bij Vlekje én Pluis. ze zitten nu gescheiden, maar kunnen ze niet gewoon bij elkaar ?
Gast Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Medewerkers van de Welkoop zijn geen DA he, die roepen ook vaak maar wat.Ik blijf het een niet verstandige keuze vinden, maar het zijn niet mijn konijnen natuurlijk.
Dollie Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Het zal niet de eerste keer zijn, dat een dier overlijdt doordat dierenwinkels denken dat ze er ook wel verstand van hebben.. Ik zou daar echt mee oppassen hoor, geneesmiddelen haal je bij de dierenarts, niet bij de dierenwinkel.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 het is echt niet zo dat er helemaal niet over nagedacht hebben ofzo hoor ! daar was ook iemand die het gebruikte (had zelf veel konijnen) en het werkte goed. de DA in ons dorp was ook niet open. maar laten we even ONtopic blijven; kunnen de nijnen niet bij elkaar ?
Dollie Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Daar ging het topic helemaal niet over, jij gaat nu off topic Maar dat ligt eraan? Ik geloof dat je een nestje hebt hè? Ik zou vader niet eerder dan dat de jongen vier maanden zij ner bij zetten.. Kan anders best fout gaan.
Gast Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Ehm aangezien dit topic konijn met huidschilfers heet, was dat toch echt ontopic hoor.En je andere vraag snap ik niet helemaal.Edit: Getsie. Iris is weer sneller hoor.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Geplaatst: 3 april 2010 ja klopt, hebben een nest. maar ik bedoelde dat de vader bij zijn andere mannelijke 'vriend'kan waar die altijd bij zit zegmaar, ivm besmetting.sorry voor de verwarring:$
Dollie Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Vader bij zijn mannelijke vriend?? Wellicht kun je een topic openen (bij Gedrag & Koppelen dan hè) over wie je nu bij wie wil zetten.. En vermeldt er dan ook even de geslachten bij, of ze gecastreerd zijn etc..
Aanbevolen berichten