Myranda Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Iedereen zegt dat Snuf zo dik is. :grrrrrr:Hoe weet ik of dat ook zo is?Vlekkie daarentegen is kleiner en lijkt niet zo dik.
Myranda Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 Het zouden dwerghangoortjes moeten zijn.
Dollie Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Dat dacht ik al. Hoe zwaar zijn ze? Of nou ja, het gaat om Snuf, hoe zwaar is zij?
Myranda Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 (aangepast) Snuf (hij) is 2,4 kg (net even gewogen).Maar ik twijfel of het wel een dwerg is... 1 april 2010 aangepast door Myranda
Dollie Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Als hij een echte NHD is, is 2,4 behoorlijk fors.. Een NHD hoort rond de 1500 gram te zitten en ik geloof dat een paar honderd gram meer gerust kan, maar bijna een kilo.. Het is het madagascar (bruine) konijntje toch?? Ik vind hem er op foto's niet extreem dik uit zien, al is slank een ander verhaal, maar van foto's kun je weinig zeggen.. Misschien dat Bunny Ranch Chanty je verder kan helpen. Zij fokt NHD, ze kan vast wel zien of dit echte NHD zijn en ze kan je zeker weten wel iets nuttigs over het gewicht vertellen als dat het geval is. Ik stuur haar wel even een berichtje.
Dollie Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Wat voer je hem precies eigenlijk? Hoeveel van wat allemaal op één dag?
Myranda Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 Dank je voor al je moeite, Dollie. Het gaat inderdaad om de bruine.Ze krijgen tegelijk voer en dat is ongeveer 25 gram biks per konijn per kilo (2 halve schaaltjes per dag). Daarbij veel hooi en water, en 1x per dag een flinke hand groente.
Dollie Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Is op zich niet (veel) te veel.. Nou ja, ik ben benieuwd wat Cindy (BRC) er van zegt, zij kan je vast beter helpen dan ik.
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 april 2010 Geplaatst: 1 april 2010 Ik vermoed dat hij min of meer een nondwerg is dat hij het dwergen factor mist.Deze nhd zal zwaarder worden dan tussen de 1400 en 1700 gram.( is dwerg)Dan moet je denken aan 1800 en 2200 gram.Ik kan zo nu niet beoordelen of hij te zwaar is dit zou heel goed kunnen maar dat kan je dierenarts beter beoordelen denk ik zo.Heeft ie geen plak poep aan zijn kontje?Dit gebeurt vaak bij een konijn met over gewicht.
Myranda Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Geplaatst: 2 april 2010 Dankje chanty. Nee, hij heeft geen plakpoep. Is kurkdroog.Ik heb een afspraak met de dierenarts gemaakt voor de inentingen dus dan kan ik dat gelijk eens even aankaarten.Bedankt voor het meedenken dames!
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Ben benieuwd wat je dierenarts zegt.....op de foto lijkt ie in je profile best aan de zware kant.
Aanbevolen berichten