Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag konijnenvrienden,

Ik ben nieuw op dit forum, leuk om te lezen dat er meer langoor liefhebbers zijn zoals ik!

De reden is alleen minder leuk: Mijn voedster van vier jaar is een week geleden vrij plotseling heel ziek geworden en dezelfde dag overleden.

Ik vond haar s ochtends vroeg liggend in de tuin, stuiptrekkend met de poten en rollend met haar ogen. Ik denk dat ze er al een tijdje lag, mijn hart brak! Ik ben direct naar de dierenarts (met konijnenkennis) gegaan en die heeft haar opgenomen, ze was onderkoeld en haar toestand was slecht. Een paar uur later heb ik gebeld met de DA en hij zei dat het helemaal niet goed ging met haar. Toen ik bij de DA kwam was ze overleden.

De DA had het vermoeden dat ze E Cuniculi had. Gezien de oogbewegingen en de stuiptrekkingen dacht ik daar ook al aan. Alleen: ze had eerder nooit symptomen gehad zoals urinebrand of een scheve kop. Als ik nu terugdenk heeft ze een paar dagen wat langer over haar biksjes gedaan maar de dagen voor haar dood at ze weer normaal.

Ik vind het zo erg dat ze nu ineens weg is! Haar rammetje heeft dagenlang op de plek gezeten waar ik haar vond, heel sneu allemaal.

Nu vroeg ik me af: zijn er anderen die ook te maken hebben met zo'n acute vorm van E Cuniculi bij hun konijn?

groetjes Kobelli

Geplaatst:

Tja, dat weet ik niet, nog niet gedacht aan iets epileptisch. Ik zie nu dat ik vergeten ben te schrijven dat mijn DA zei dat hij het de laatste tijd vaker tegenkwam, (vermoedelijk) E Cuniculi met een snelle slechte afloop.

Geplaatst:

Meestal zie je bij EC een langer ziektebeeld... Je zou ook even kunnen mailen naar dé KKDA in Utrecht? Hij staat tussen de lijst die je vind als je dit subforum opent.

Hoe gaat het nu met het rammetje? Wel goed opletten dat ie goed blijft eten, ze missen hun maatje ook écht. Misschien moet je er zelf nog helemaal niet aan denken, maar het zou fijn zijn als je rammetje weer een vriendinnetje krijgt in de toekomst.