Ga naar inhoud

Wat heeft nijntje gehad ?

pardoes

Aanbevolen berichten

Hoi, sorry dat ik met de deur in huis val, maar hopelijk weten jullie andwoord op mijn vraag.

Ik heb precies 14 dagen geleden een dwerg konijntje gekreegen. Kwam uit een dieren winkel, was pas 8 maanden oud.

Hij heete nijntje, was een zwartje met een beetje wit op een poot.

Elke dag mogt ie een uur in de huis kamer los lopen, elke dag schoon drinken en eten, één keer zijn kooi schoon gemaakt.

Alles ging goed :grrrrrr: tot gister avond een uur of elf savonds.

Ik zat wat tv te kijken en kijk heel toevalig in de ricting van nijntje. Lag ie op z'n zij.

Ik had meteen zo iets van; shit is niet goed, dus ik hok open gedaan, wat ge aait, op getild en op ze pootjers gezet en ff bij blijven staan. Paar tellen en boem lag ie weer op ze zij. D.us ik weer op ze pootjes gezet en toen viel ie meteen weer op ze zij.

Ik in paniek iemand gebeld van kom ff. Die kwam die tilde hem op zeten hem weer in ze hok op ze pootjes en toen hupelde die gewoon nix aan de hand toen 20 min is die persoon gebleeven toen was ik weer aleen en ineens lag ie weer op ze zij.

Ik weer ff gekeken op z'n pootjes gezet en boem viel meteen om. Ik weer naar die persoon gebeld, was rond elf uur.

Nijntje heeft vanaf dat moment niet meer gelopen. Hij lag maar op z'n zij en draaide al ligend een rondje. Eerst lag z'n hooftje links en toen ineens rechts. Ik kon nix doen. Toen ik ging slapen ademde hij nog en vanogtend om 6 uur was ie er niet meer. Ik mis hem heel erg.

Nu is mijn vraag; weten jullie mischien wat nijtje gehad heeft, daar ben ik zo benieuwd naar ?

Alvast hartelijk bedankt

aangepast door ZaZa
leesbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi sorry dat ik met de deur in huis val maar hopelijk weten jullie andwoord op mijn vraag ik heb precies 14 dagen geleden een dwerg konijntje gekreegen kwam uit een dieren winkel was pas 8 maanden oud hij heete nijntje was een zwartje met een beetje wit op een poot elke dag mogt ie een uur in de huis kamer los lopen elke dag schoon drinken en eten een keer ze kooi schoon gemaakt alles ging goed :grrrrrr: tot gister avond een uur of elf savonds zat wat tv te kijken kijk heel toevalig in de ricting van nijntje lag ie op ze zij ik had metten zo iets van shit is niet goed dus ik hok open gedaan wat ge aait op getild en op ze pootjers gezet en ff bij blijven staan paar tellen en boem lag ie weer op ze zei dus ik weer op ze pootjes gezet en toen viel ie meteen weer op ze zij dus ik in paniek iemand gebeld van kom ff die kwam die tilde hem op zeten hem weer in ze hok op ze pootjes en toen hupelde die gewoon nix aan de hand toen 20 min is die persoon gebleeven toen was ik weer aleen en in eens lag ie weer op ze zij ik weer ff gekeeken op ze pootjes gezet en boem viel meteen om ik weer naar die persoon gebeld was rond elf uur nijntje heeft vanaf dat moment niet meer geloopen hij lag maar op ze zij en draaide al ligend een rondje eerst lag ze hooftje links en toen in eens rechts ik voelde mij echt kt ik kon nix doen toen ik ging slaapen rond half adem de ie nog en vanogtend om 6 uur was ie er niet meer ik mis hem heel erg nu is mijn vraag weten jullie mischien wat nijtje gehad heeft daar ben ik zo benuid naar alvast hartelijk bedankd

wow lange zin zeg! wat je beschrfd is een konijn wat aan het doodgaan is. dan liggen ze op hun zij en doen verder niks meer. je had inderdaad naar de DA gemoeten als je wilt weten wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had je net ook ergens anders in iemands topic gezet pff.

Vraag t aan de DA! Die zal het weten. Het kan van alles zijn!

Je bent je konijn nu gewoon kwijt omdat je NIET hebt gehandeld en iemand opbellen om te laten komen om vervolgens je konijn weer rechtop te laten staan is niet een soort van behandelen. Pffff

Ik had op zo'n moment echt geweten waar ik toen zat hoor tjonge jonge!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iemand die niet zo bekend is met een forum, kan het best even zoeken zijn om te leren hoe het hier werkt.

Het berichtje is dus verplaatst en een eigen topic geworden.

Kleine moeite om even te helpen...

Daar zijn we hier voor hè..om elkaar te HELPEN !!

Je weet immers nooit wat de reden is....

(hint hint)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag t aan de DA! Die zal het weten. Het kan van alles zijn!

Je bent je konijn nu gewoon kwijt omdat je NIET hebt gehandeld en iemand opbellen om te laten komen om vervolgens je konijn weer rechtop te laten staan is niet een soort van behandelen. Pffff

Ik had op zo'n moment echt geweten waar ik toen zat hoor tjonge jonge!

zaza heeft er een eigen toppic van gemaakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is leefde je konijntje nog toen hij op zijn zijde lag?

Zo ja kan hij waarschijnlijk een verkerde sprong hebben gemaakt en verlamd zijn geweest. Dan kan het zijn dat hij onderkoeld is geraakt en overleden is let op kan zijn....

Wat wij hier dus ons af vragen als je konijntje zo doet avonds laat bel je dan geen dierenarts ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Pardoes, wat sneu dat dit zo is gegaan.Je zult er wel enorm van geschrokken zijn.Ik denk dat het verstandig was geweest als je een dierenarts had gebeld.

Je was in paniek, schreef je.

Er zijn nu eenmaal mensen die in paniek verlammen en echt niet meer weten wat te doen.

Dat wil ik ook ter verdediging zeggen t.a.v. TS,natuurlijk had zij een DA moeten bellen.Maar in paniek doen mensen soms gekke dingen en soms ook niks.

Ik heb serieus meegemaakt in mijn werk als verpleegkundige dat de buurvrouw van een patiënt belde omdat hij zowat stikte en zijn echtgenote stond er bij en keek ernaar.....het kwam niet in haar op om op de bel te drukken voor hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .