Lonnekeponneke Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Hey!Mijn Smokey is vorige week ingeënt en ik kwam er vandaag achter dat op dezelfde plek als waar hij zijn prikje heeft gehad hij nu een bultje heeft. Mijn vraag was dus kan dit kwaad? En zou het nou daadwerkelijk van die prik komen aangezien ik de bult niet eerder opgemerkt had?
heidi-77 Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Er kan normaal een entreactie komen, die bult kan er dan even zitten. Maar goed je kwam er nu pas achter, dus weet je niet zeker of het van het enten komt. Je zou dan even langs de DA kunnen gaan. Die kan je meer vertellen.
Lonnekeponneke Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Geplaatst: 31 maart 2010 ik lees net een andere topic over een inentingsbult, daarin staat dat een bult zich ook later kan ontwikkelen, en dat hij een tijdje kan blijven zitten, maar kan het dan voor de rest geen kwaad?anders ga ik toch nog even naar de dierenarts
Dollie Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Als het op de plek van enten zit, lijkt het me sterk dat de bult er al zat, de DA heeft dat prikje natuurlijk niet IN de bult gegeven en als ie er vlak bij zat, had de DA 'm vast ook wel gezien. Ik neem aan dat hij een check up heeft gehad bovendien. Misschien dat je voor de zekerheid even kunt bellen, maar waarschijnlijk is er niks aan de hand. Wel goed in de gaten houden natuurlijk.
Lonnekeponneke Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Geplaatst: 31 maart 2010 nee, hij is eerst goed onderzocht natuurlijk en ik weet eigenlijk voor 99,99% zeker dat het bultje op de plek van de inenting zit. gelukkig maar dat er niets aan de had is, ik had nog even gecontroleerd of het een beet ofzo kon zijn maar dat is niet zo want het is echt een bultje en is ook niet open:)
Lies86 Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Bij mensen gebeurt dat ook. Dan blijft er wat entstof achter in de spier/weefsel waarin geprikt is. Dit wordt vaak vanzelf langzaam opgenomen!
BrokenRaven Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Ik heb dit ook opgemerkt bij het konijn dat ik uit de opvang heb gehaald en het is idd een reactie, die bult kan blijkbaar zo groot worden als een ei en 6 tot 8 weken blijven zitten! Gelukkig is die bult bij mijn nijntje nu bijna helemaal weg!
Aanbevolen berichten