amandiej Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 van de week was het wel redelijk mooi weer en heeft hier de buitendeur een poosje open gestaan. nu hoorde ik haar van de week een beetje rare geluiden maken, een soort grommen/niezen. ik dacht dat ze dit deed tegen onze hond uit bescherming voor de kleintjes. onze hond vind het nogal intressant en staat er graag met haar neus bovenop.nu hoorde ik het konijn gistravond toch een paar keer niezen en vanmorgen ook weer. is dit op te lossen met huis tuin en keukenmiddeltjes? maak ik me teveel zorgen en kan het ook gewoon een keer niezen zijn maar niks ergs? mocht het nou zo zijn dat ik toch naar de DA zou moeten hoe kan ik dit dan het beste aanpakken ten opzichte van haar jongen?(3weken oud). moet ik deze meenemen of kunnen deze wel even zonder moeders? verstoot de moeder ze dan niet?
Laura Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Vast door tocht, deuren dus gewoon dicht houden en voor de jongen is tocht nog erger. (oeps nest?) En anders misschien te stoffig in huis?Of door het hooi en stroo dat wat stoffig is?
amandiej Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Geplaatst: 31 maart 2010 konijntje zwanger gekocht. dus vandaar het nestje goh wat stom daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht maar ik heb met schoonmaken de konijntjes in het hok laten zitten omdat ik niet goed wist of ik ze eruit mocht halen. en na het leeghalen heb ik er zaagsel en stro ingedaan. van die bosse stro die je uit elkaar trekt. de konijnen zaten er toen nog in dus misschien is dat het dan wel geweest. ik hou het nog even in de gaten:)
Laura Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Oke dan.Gewoon in de gaten houden. Met 3 weken kan je ze opzich wel even met mams ergens in een doos doen hoor.Zowieso is het het beste dat ze allemaal met moeder niet op de toch zitten.Als ik mijn konijnenhokken verschoon zitten mijn konijnen er soms ook in (ookal kunnen ze er ook uit ze zijn altijd nieuwschierig) En als Fluffie dan bij mij is en ik ben stroo in het hok aan het doen, dat stroo is soms wel is stoffig en dan vladderd dan in de rondte ik krijg het in me ogen en Fluffie in haar neus dan gaat ze ook niezen.Soms heb ik dan ook gewoon. Maar ze blijft dan nog een paar keer niezen en daarna niet meer dan is het weer over.
Laura1984 Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Heeft je konijn ook een natte/viese neus? In dat geval zou ik nl. zo snel mogelijk even langs je DA gaan. Je konijn kan dan snot hebben, en hoe sneller je daar bij bent, hoe beter te behandelen. Als ze gewoon een keer niest, kan dat in principe allerlei redenen hebben, zoals al eerder gezegd hierboven.
amandiej Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Geplaatst: 31 maart 2010 Heeft je konijn ook een natte/viese neus? In dat geval zou ik nl. zo snel mogelijk even langs je DA gaan. Je konijn kan dan snot hebben, en hoe sneller je daar bij bent, hoe beter te behandelen. Als ze gewoon een keer niest, kan dat in principe allerlei redenen hebben, zoals al eerder gezegd hierboven. ik heb haarf vanavond nog 3x een beetje horen niezen. om eerlijk te zijn denk ik dat het makkelijk gezegt is dan gedaan om even te kijken/voelen of ze een snotneus heeft. sinds de kleintjes er zijn kan ik niet mn arm in de kooi steken zonder dat ze begint te grommen en gelijk op mn arm af komt stormen.. met voeren en schoonmaken kan ik haar afleiden met een stukje witlof.. maar de rest word een heel ander verhaal..als ik toch naar de dierenarts ga kan ik dan het beste de kleintjes meenemen of juist niet? hoelang kan ik dit nog aankijken?
amandiej Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Geplaatst: 1 april 2010 ik heb de dierenarts toch maar gebeld. de assistente zei dat sommige de kleintjes wel meenamen en andere niet. de dierenarts kon ze dan gelijk eens nakijken, maar aan de andere kant.. de diertjes lijken gewoon gezond. wil niet dat de moeder ze afstoot maar ook niet dat de kleintjes teveel stressen. wat is wijsheid?
lovelittle Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 mijn konijn niest de laatste tijd ook is dat erg..ik kom het nie goed wijs hieruit..ze niest al al best lang maar ze heeft niet echt een vieze neus..maarj.. xxxx:love:
Aanbevolen berichten