Ga naar inhoud

voor het eerst naar de dierenarts


Astrid67

Aanbevolen berichten

Vandaag gaan we toch even met Bo langs de dierenarts, niet onze vaste maar een kk uit jullie lijst ( handig! )

Bo heeft sinds gisteren een nat oog en ondanks dat hij niet ziek oogt, gewoon eet en drinkt, wil er er wel even naar laten kijken.

Bo was de kleinste uit het nest, is qua groei 2 weken kleiner dan broertjes en zusjes.

De ( hobby) fokster heeft er wel naar laten kijken, hij was wel gezond, ondanks dat ie vrij klein is.

We gaan hem vervoeren in een kattenmand met de handdoek waar hij mee op schoot heeft gezeten, zodat hij een vertrouwd luchtje bij zich heeft.

Hoe kan ik de reis ( hooguit 5 minuten) verder zo prettig mogelijk maken?

Stukje witlof in de mand, of gaat hij dat dan juist associëren met iets "naars"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe verder nooit wat voor zulke korte stukjes.. Handdoek in het mandje en konijn er in. Het liefst vervoer ik ze met z'n tweetjes, zodat ze wat steun bij elkaar kunnen zoeken. Je kunt hem eventueel wel wat lekkers geven of wat hooi om te kauwen, maar mijn ervaring is dat ze toch niet eten, zelfs Indy die echt heel wat bezoekjes aan de dierenarts heeft gebracht en dus echt wel wat gewend was en ook totaal niet gestresst meer de laatste maanden, wilde niks van wortel oid weten. (En dat zegt wat, Indy die geen wortel wil.. ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reis naar de DA ging goed.Bo heeft antibiotica neusdruppels gekregen.Neusje was niet helemaal schoon.En omdat hij zo klein is wordt er ontlastingonderzoek gedaan op parasieten en moeten we hem volgende week weer laten wegen.

Ze kon niks geks ontdekken, we kunnen nog overwegen een evt bloedonderzoek te doen om te kijken of zijn organen goed zijn.Alleen kunnen ze er niet zoveel mee, mocht hij niet groeien.

De enting is 2 weken uitgesteld, we moeten eerst kijken hoe het met zijn neusje gaat.

aangepast door Astrid67
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de keutels zijn geen parasieten aangetroffen, gunstig dus.

Hij moet nu gewoon gaan groeien.Ik heb een keukenweegschaal en hij zou zo'n 50 tot 100 gram per week moeten aankomen.Mocht dat niet zo zijn, moeten we bellen.

Ik ben erg blij met deze dierenarts, kreeg nog wat tips over voeding en als we ergens over twijfelen of vragen hebben moeten we vooral niet schromen te bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .