nathalie b Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Dat gedrag herken ik wel......Ollie deed toen hetzelfde toen hij pijn in zijn mond had!Bakje leeggooien,graven erin,stukje eruit halen en opeten.Gekgezegd at hij toen wel biksjes uit zijn snoepbal.Ik zou voor de zekerheid de kiezen laten kontroleren (Ollie doet als hij pijn heeft nl niet alleen tandenknasen....eerst komt plassen tijdens het eten,hok slopen en overal mee gooien..) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Een konijn wat slecht eet kan binnen een week slecht eten al haken op de kiezen krijgen...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emytje Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Aaaahhh, balen. Hopelijk gaat het weer snel beter! Maar kat-a-lax word dus ook gewoon gebruikt bij konijnen? Ik dacht dat ze daar speciaal voor katten een vleessmaakje aan hadden gemaakt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 de da heeft al wel snel naar zijn kiesjes gekeken maar kon zo niks zien. Heb vanochtend ook goed aan zn kop en wangetjes gevoeld en dat mag ik gewoon allemaal doen.Maar wat ik vanmorgen bedacht: zowieso gister en vanmorgen begon hij zich slechter te voelen tijdens het eten van zn ss. Zou dat er niet mee te maken kunnen hebben? Dat hij reageert op die brokjes? Ga vanavond gewone biks geven, kijken of het dan anders is. Ga morgen zowieso weer naar de da. Als hij dan nog geen oorzaak weet ga ik ook naar een andere om te kijken of die iets weet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje-kim Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Ownee, ik had zo gehoopt dat het de goeie kant op bleef gaan.Hopelijk ligt het aan de SS, dan weer gewoon de simpele biksjes geven en het is opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 wat me ook opvlt (of het is gewoon toeval) de andijvie eet hij tot hij bij het dikke gedeelte komt (eerste blaadje is wel helemaal opgegaan maar kan ook zijn dat mini dat dikke stuk heeft gepak, ik was net eventjes plassen) Net witlof gegeven de blaadjes gingen er na een lastige start goed in (nog niet helemaal wakker?) toen het stronkje doormidden gebroken en het bovenste stukje dus me de kleine blaadjes aan Max gegeven. de blaadjes eet hij er van af en de stronk laat hij liggen..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 het idee met de ss-brokjes was leuk, maar gaat niet op heb hem net kenner biksjes gegeven en weer gaat hij na een paar hapes over op de wilgentak.... dat doet hij iedere keer. en dan niet zo zeer de takjes op eten maar gewoon afknagen en eraan trekken. ook geprobeerd de tak weg te laten maar dan doet hij het met de kleedjes; graven en er in bijten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 net wat dwangvoer op een schoteltje gemaakt.... hij sniffelt er wel steeds aan maar eet het niet. Ga straks de ren weer in tweeen delen voor vanacht. Dan kan Max wat rust krijgen. Mini heeft nog steeds veel last van haar hormoontjes en loopt hem steeds uit te dagen. ook piest ze regelmatig over hem heen. We hopen dat hij door het hekje er tussen te plaatsen hij wat meer rust krijgt vanacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 zojuist een afspraak gemaakt bij een andere da. (dierenpolie sappemeer, dankje iris;))Hoop dat ze daar een idee hebben wat er met ons mannetje aan de hand is...Het hekje vond max trouwens geen goed idee hij zat er steeds aan te trekken maar ik heb nu wel kunnen zien dat hij vanacht wat heeft gedronken en 2keer een kommetje kruiden heeft gegeten. Ook heeft hij vanmorgen aarditg wat biksjes (kenner) gegeten. Daarentegen lagen er nauwelijks keutels en kroop hij na het eten weer in elkaar. (erg rechtop zitten met de voorpootjes tegen /tussen de achterpoten) en lag weer languit. Zijn oogjes stonden wel weer iets helderder.Gek genoeg is dit steeds zo. Snachts is hij actiever dan overdag. Halverwege de ochtend zakt hij weer in;gaat languit liggen, onrustig graven snel ademen. Tot een uur of 10,11 dan komt hij langzaam weer tot leven om meestal rond een uur of 4 een hoop herrie te maken. Weet niet of hij begint of dat mini hem uit daagt. Vermoed het laatste. En dan begint het weer van voor af aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Toen Indy's darmpjes stillagen was dat ook telkens zo, richting de avond knapte hij op, 's nachts ging het goed en 's ochtends ging ie weer rap achteruit.. Nu is het wel zo dat konijnen schemerdieren zijn, dus dat ie 's avonds en 's nachts actiever is, is niet zo raar, maar dat het weer slechter gaat natuurlijk wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Och Lilian wat een gedoe is het toch meid. Ik heb verder geen tips, maar ik leef wel met jullie mee hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 Toen Indy's darmpjes stillagen was dat ook telkens zo, richting de avond knapte hij op, 's nachts ging het goed en 's ochtends ging ie weer rap achteruit.. Nu is het wel zo dat konijnen schemerdieren zijn, dus dat ie 's avonds en 's nachts actiever is, is niet zo raar, maar dat het weer slechter gaat natuurlijk wel. schemer dieren klopt inderdaad maar dan nog. mini is veel actiever dan max. en hij heeft gewoon duidelijk pijn. Dat vindt ik no het ergste. ik wil gewoon dat mn beestje gelukkig is en daar hoort pijn niet bij. (naar de DA gaan ook niet maar ja dat kan nou eenmaal niet anders) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drez Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Ik las net deze topic en het komt me heel bekend voor. Jaren geleden had ik een konijn die hetzelfde gedrag liet zien als Max. De da constateerde uiteindelijk een haarbal. Maar ipv opereren of pasta meegeven (wat ik hier als oplossingen lees) heeft hij toen haar maagje leeggepompt. Ze had gelukkig wel een roesje gekregen tegen de stress en ik was er dus gewoon bij. Kwam een hoop viezigheid uit, maar meteen daarna was ze weer helemaal de oude! Hoop dat Max snel weer beter wordt. Je konijn ziek zien is geen feest... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flitzer Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Succes Lilian! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 zo we zijn weer terug. ze heeft hem goed onderzocht en ook zijn kiesjes nog eens bekeken. zijn kiesjes onder zijn zowieso te lang dus dat wordt morgen verholpen.Toen ze bij hem aan de nieren en aan de lever voelde begon hij wat te kreunen. dit deed hem dus zeer. ze heeft hem een pijnstilling en ab via injectie gegeven en wil hem morgen nog eens zien om te kijken wat het met hem heeft gedaan. ook gaat ze dan weer verder kijken. Maar echt een hele fijne DA! ze zei ook gelijk dat we mini morgen ook maar weer mee moesten nemen zodat ze steun aan elkaar hebben. maar heeft iemand een idee wat het kan betekenen dat zn nier en lever pijn doen? bij de nieren kan ik nog iets van een niersteentje ofzo bedenken maar bij de leven niet echt. of kan het ook zijn dat de kiesjes er eerst waren en doordat hij weinig gedronken heeft zn lever en zn niertjes zeer doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saf Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Ik durf niets zinnings te zeggen op je vragen Lilian .Maar wel succes voor morgen wil ik je wensen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 dankjeik heb al een beetje gegoogled. bij nieren kom ik op niersteen en bij de lever op coc?frank was ook helemaal bezorgd. had het berichtje nog niet verstuurd of hij belde al.en nu dan? gaat hij daar aan dood?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Ik durf niks met zekerheid te zeggen, maar ik kan wel mijn ervaringen even delen.Job (mijn kat) heeft een tijdje geleden zich erg beroerd gevoeld. hij dronk erg weinig en had inderdaad ook last van zijn nieren. Ook had hij al gele ogen, dus een lever probleem. die was ook erg vergroot trouwens. Nadat de medicijnen aansloegen zijn beide dingen weer verdwenen. ik weet dus niet of dat in dit geval ook zo is.Maar ik wou het je toch even zeggen, misschien dat het je iets gerust stelt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 dat het over gegaan is bij job is wel een fijn idee maar zn oogjes heeft ze ook bekeken en die waren niet geel volgens mij, maar goed dat zou misschien nog kunnen komen als het langer duurt. ik weet ook neit wat ze morgen gaan doen als ze hem verder willen onderzoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Gele ogen is pas in een ver gevorderd stadium over het algemeen. Ik vind het heel logisch klinken dat de nieren en de lever niet goed werken op het moment, ze krijgen natuurlijk nogal wat te verduren nu. Als Max weer wat meer gaat drinken en eten, kunnen ze weer beter hun werk doen en zal het vast weer beter worden.Het klinkt heel heftig allemaal, maar het kan dus best meevallen en een gevolg zijn van alle ellende. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 jah daar zat ik dus ook al aan te denken. hij drinkt weinig (nieren) en heeft ook al een week aardig wat medicatie binnen gekregen (wat afgebroken wordt door de lever) en ik kan me voorstellen dat als hij niet veel drinkt dat voor de lever ook meoilijker wordt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Plus dat hij niet goed eet, dat heeft ook heel veel invloed op de lever hoor.Er is natuurlijk altijd een kans dat er iets beschadigd is hierdoor, maar mijn ervaring en die van mijn DA is dat het meestal wel weer goed komt als de problemen verholpen zijn.Ik wil je geen valse hoop geven, want ik weet natuurlijk niet in hoe verre er beschadiging is bij Max. Maar ik zou me niet al te veel zorgen gaan maken zolang je verder nog niks weet.Wacht eerst de onderzoeken maar af. mocht het dan toch mis blijken te zijn, gaan we ons zorgen maken, eerder heeft geen zin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wupsie Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 daar heb je gelijk in. ik zal mijn best doen mij geen zorgen te gaan maken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Goed zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kaatje-kim Geplaatst: 6 april 2010 Delen Geplaatst: 6 april 2010 Ik hoop dat Loura gelijk heeft en dat hij er snel weer bovenop komt.Die kiezen had BRC al voor gewaarschuwd, dat na een week slecht eten er al haken op kunnen zitten.Dat wordt morgen verholpen, hopelijk gaat hij dan ook weer goed eten en is het snel opgelost met de lever en nieren.Maak je zijn groenten ook extra nat? Zodat hij als hij wat eet, meer vocht binnenkrijgt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten