Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren. Dit omdat ik verschillende leeftijden krijg te horen.

De ene dierenarts castreerd al vanaf 4 maanden (als de ballen goed zijn ingedaald) en de andere vanaf 6 maanden.

Wat is jullie advies?

Ik heb (als het goed is) een voedster en ram, en de ram moet natuurlijk gecastreerd worden. Nou hoor ik hier meerendeel, met 3,5 maand uit elkaar halen en dan z.s.m castreren zodat hij weer snel terug naar zijn vriendin kan.

Ook als het toch 2 rammen blijken hoor ik, castreren voor de puberteit (zodat er nog een kans van slagen is dat het goed gaat). Dit zou dus ook met 4 maanden zijn gok ik?

Nou wil ik het beste doen voor mijn konijntjes, en door de verschillende adviezen ben ik nogal in de war en dacht ik: Ik ga het eens op bunnybunch voorleggen, dus bijdeze. Wat is jullie advies hierover?

Groetjes

Geplaatst:

Zodra de ballen zijn ingedaald, kan hij gecastreerd worden.. Met drie maanden kan dus ook al wel.. En met vier maanden kan het zeker.

Als het twee rammen zijn zou ik echt zo vroeg mogelijk, liefst nog voor vier maanden, castreren.

Geplaatst:

OKe, nou zit hier in de buurt een dierenarts die al met 4 maanden castreerd. Dus ik denk dat die het ook wel doet vanaf 3 maanden als de ballen goed zijn ingedaald.

Hoe kun je zien/voelen dat de ballen goed zijn ingedaald?

Geplaatst:

Als de balletjes goed zijn ingedaald, dan zie je kleine ''bobbels'' langs de plasser. Als het goed is kun je ze ook vastpakken of eigenlijk kun je je vingers om de bal heen pakken. Als dat kan, dan kan de dierenarts ze ook verwijderen...

Ik heb het hier met Gijs van Suzimoo een week voor die 3 maanden was... Toen kon hij al gecastreerd worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .