Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Help, mijn beestje keutelt heel slecht sinds hij gister middag gecastreerd is. Hij eet niet zo veel... Ook heb ik hem weinig horen drinken... Zijn keutels zijn heel klein en heel weinig. Al zijn hooi hangt nog in zijn hooibal! Verder lijkt hij nog relatief kwiek! Hij hupst een beetje in en uit zijn hokkie (vervolgens gaat hij wel weer liggen) Ik geef hem iedere dag 2x pijnstillers die ik van de DA heb gekregen. Ik ga nu nieuw hooi voor hem halen, (het oude hooi is een beetje stoffig geworden, misschien dat dat hem dwars zit:$? Normaal had hij daar nooit last van)

Moet ik hem nu wel of geen brok geven? Groentes heeft hij wel gehad. Of moet ik wachten tot hij eerst aan het hooi begint om verstopping te voorkomen???? En moet ik de DA bellen of is dit heel normaal?? wie o wie kan mij helpen?

Groetjes, een gestresste KArijn

Geplaatst:

Ik kan er geen touw aan vast knopen.. Hij keutelt dus wel, maar minder, en hij eet geen hooi, maar hij heeft wel groenten gegeten??

Het is normaal dat het even duurt voor hij weer normaal eet en keutelt dus zolang er wat in gaat en wat uit komt hoef je je niet zo veel zorgen te maken..

Geplaatst:

Ja, sorry :$ Is een beetje een warrig verhaal geworden!:he:

Maar dan kijk ik het nog even aan!:$ Ik ga nu in ieder geval wel ander hooi halen:whistle2: Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust...

Ik zal de brok er dan wel gewoon bij zetten

Geplaatst:

Haha, het is ook wat hè, zo'n castratie.. 't Is wel je kleine ventje! Maar zolang hij regelmatig een beetje eet en zolang er wat uit komt, moet je je niet te veel zorgen maken. Gewoon hem stimuleren te eten, inderdaad door hem dingen te geven die hij lekker vindt, ander hooi kan ook heel erg helpen, en als hij helemaal stopt met eten wel gelijk aan de bel trekken.

Het is wel normaal dat ze na zo'n ingreep eventjes de tijd nodig hebben om op orde te komen.

Geplaatst:

Ik heb mijn konijn ook laten helpen en ze dronk ook heel slecht!

Toen heb ik water gekookt hooi erin gedaan af laten koelen en de hooithee vond ze heerlijk!!

Sterkte Jolin

Geplaatst:

Gelukkig is meneer alweer wat meer in zijn oude ritme. Keutelt weer mooi (nog een beetje plakkerige toestand... maar verder prima) Hij is zelfs alweer zindelijk!

Geplaatst:

Die van mij keutelt ook weer tot het een lieve lust is... eten als vanouds en sinds vandaag keutelt ie ook weer alleen in zijn toiletje. Hopen dat ie dat nu weer blijft doen!

Geplaatst:

Mijn konijn had precies dezelfde klachten na zijn casteratie en was na een dag of 3/4 weer de oude. Had ook kleinere keuteltjes,at en dronk slecht en was wel energiek. Ik denk dat het allemaal goed komt met hem. De mijne is ook weer de oude.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .