Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Woensdag ochtend rond een uur of 11 heeft de dierenarts stronghold gesmeert in de nek van mijn konijntjes, omdat voedster plekjes krabte op haar oren. Het rammetje deed dit ook, maar bij hem waren geen plekjes te zien. Bij beide konijnen was gelukkig (nog) geen spoor van mijt of iets dergelijks.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat het krabben ophoudt? als de stronghold helpt en het niet ergens anders aan ligt.

Kan het misschien stress zijn? Ayla is altijd al een buitenkonijn geweest. Ik heb al geprobeerd haar meer ruimte te geven dan het hok en het rennetje, maar de vloer is zo glad dat ze zich hier niet echt op haar gemak voelt, laat staan aan mij kan gaan wennen :(

Geplaatst:

Aha, kijk...ik herken dit!

Muis van mij begon zichzelf te plukken en te bijten, waardoor er wondjes ontstonden die ze alleen maar erger maakte. Haar pootjes aan een kant werden kaal, en de huid raakte open. Lang verhaal, maar waar het om gaat, is dat ik tot op heden nog altijd niet weet wat er met haar aan de hand was.

Ze heeft alles gehad: Pijnstilling, antibiotica, cortisone, nog een penicilline, en stronghold. Niks hielp. Ze heeft een maatje en een heel huis waar ze kan spelen, dus verveling kon het niet zijn. Stress volgens mij ook niet, want er was niks veranderd in huis of haar "relatie" met Poo.

Uiteindelijk hield het likken en plukken op.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou nijn gaat, of dat krabben ook zoiets is.

Maar, om ook nog even een geruststellend antwoord te geven: stronghold heeft wel een aantal dagen nodig om in te werken en om zijn werk te doen.

Heb dus nog even geduld, het is pas een dag geleden!

Geplaatst:

Stronghold heb ik ook wel eens gebruikt, en dan duurt het inderdaad eventjes voordat het zijn werk begint te doen.. maar met een dag of 5 was bij mij alles weer over. Heeft denk ik ook te maken met de mate van ernst. Hopelijk is het snel weer in orde:he:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .