Ga naar inhoud

Snuffie doet zo vreemd!!!Hellup


Katrienewien

Aanbevolen berichten

Omdat ik zelf pas net een operatie heb gehad, ben ik nog de ganse dag thuis. Vanmorgen nog zo leuk met Snuffie gespeeld en toen kwam hij drie uur niet onder de zetel uit! Ik toch maar even kijken, en hij beweegt niet, doet niks, ligt er heel verlaten bij...reageert op niets, ook niet op zijn eten!

Ik maak me veel zorgen, de dierenarts kwam langs en gaf hem meteen een spuit antibiotica, maar ik zie geen verschil! Ik heb hem intussen ook al 2 x imonagas toegevoegd en 5 ml dwangvoer. Maar hij blijft er zo suf bij liggen, hij voelt ook zeer koud aan. Heb nu net een kersenpitkussen langs hem gelegd en dat lijkt hij leuk te vinden...

Wat kan ik nog doen? Primperan geven?? Is het normaal dat het zolang duurt vooraleer hij reageert?

Maak me zo zorgen om mijn lieve schat!

mercikes alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij dacht aan een infectie, maar wist het precies niet zo goed. Ik heb dan veel op internet gelezen en volgens mij heeft hij last van gas. Die symptomen heeft hij toch. Maar ook die medicatie werkt niet, ik heb al teruggebeld naar DA en ben toen dat dwangvoer gaan halen. Maar het verandert niet, ben zo bang!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sorry maar dat klinkt echt niet als een kk-dierenarts...Denkt een infectie...waar heeft hij dat uit afgeleid?? Als je konijn gas heeft, moet je wel gaan handelen...buikmassage bijvoorbeeld, pijnstilling, mogelijk cisaral en primperan...Maar dat moet je wel even overleggen met een goede konijnenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja woon in Hoeselt en had de dichtbijzijnde dierenarts gebeld. Maar heb intussen ook naar KK arts gebeld, maar ze is niet meer bereikbaar jammer genoeg!

Morgenvroeg probere, als het dan niet te laat is minstens... Ik maak me zo zorgen, heb hem net wat water in zijn mond gespoten, hij likt een beetje, maar komt ook veel gewoon langsuitgelopen...

Is het normaal dat ik gewoon even geduld moet hebben? Of zal ik nog primperan geven?

merci vr de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm keutelt je konijn nog wel goed? Als je konijn een verstopping heeft, dan is het volgens mij níet goed om te dwangvoeren. Dan kun je het beste groente geven, naar ik meen.

Als hij gas heeft, is het verstandig om te masseren, eventueel cisaral en primperan te geven.

Als je merkt dat je nijn pijn heef, zou ik persoonlijk gewoon meteen pijnstilling geven. Maar ik weet dat niet iedereen het daar mee eens is.

En blijven pesten met eten wat hij lekker vindt.

Verder weet ik het ook niet echt. Ik weet niet of er in Belgie ook sprake is van spoedartsen, maar als er hier iets is met mijn nijnen, zou het mij een zorg wezen wat zij zeggen, maar er op staan dat ik langs kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef wat een nacht! Ik ben de hele nacht opgebleven en bij mijn konijn gebleven. Om drie uur dacht ik dat hij dood zou gaan, hij was in een soort shock. Ik heb hem dan nog eens imonagas gegeven. En toen kwam ie weer op de mat liggen. tegen 5 u sprong ie bij me op de bank en gaf likjes. Er was terug leven in hem! Intussen heeft hij gekeuteld en een heel klein beetje hoi gegeten. Hij is nog steeds actief en herken hem weer. Ik hoop alleen dat ie snel weer gaat eten...

Wat geef ik best, hij eet tot nu toe alleen hooi! Wortels lust ie niet, nooit gegeten. Ik gaf hem ervoor soms eens een blaadje witloof, maar las dat dat niet goed was voor konijnen met gas! Dus wat kan ik hem best geven? Hoop dat ie snel weer helemaal de oude is.

Ik bel nog eens met de dierenarts (KK), zodat ik voorbereid ben voor een volgende keer.

Bedankt voor de tips!!!

Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twas idd heel angstig en heb ook echt gedacht dat hij het niet zou halen. Nu huppelt hij hier heel vrolijk rond, hij eet alleen maar hooi, maar ik ben blij dat hij al eet. Ik hou hem toch nog in de gaten hoor!

De KKDA heeft me verteld dat alles nu wel goed zou komen. Ik ga straks druppeltjes Ciserol bij haar halen, dan heb ik dat altijd in huis. Ze zei ook dat vers ananassap ook steeds goed zou zijn!

Nu maar eten Snuffie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ze nu alleen hooi eet is niet zo erg. dit houd de darmen goed op gang. wel zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Groentes zou ik eventjes rustig aan mee doen en alleen veilige groentes die echt heel vers zijn (geen slappe blaadjes of kleine bruine plekjes ofzo) bijvoorbeeld witlof of andijvie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .