renee1986 Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Ik het voor woensdag een afspraak staan bij de dierenarst om mijn nijnen te laten enten.Nu komt mijn broertje net thuis dat hij bij onze achterburen een konijn met dichte ogen heeft zien rond dwalen.Is het verstandig om de nijnen tot woensdag in het hok te houden. Of zijn er andere dingen die ik kan doen om te voorkomen dat ze ziek worden?groetjes renee
desi Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Ik zou proberen de inenting eerder te doenEvene uitleggen aan de Da wat er gaande isGeen risico's nemen met deze rotziekte hoor, ben er 4 verloren vorig jaar door ook een konijn een eindje verderop.....
Lies86 Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 En ik zou je buren even waarschuwen met wat je vermoed en dat ze snel naar de DA moeten gaan omdat het vreselijk besmettelijk is!
renee1986 Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Geplaatst: 25 maart 2010 het gaat om een wild konijn.Deze lopen hier ieder jaar rond. en ieder jaar lopen er heel wat zieke konijnen rond
desi Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Die van mij hebben het ook van een wild konijn, dus inenten die hap voordat het te laat is.....echt waar, je wilt niet meemaken wat ik heb mee gemaakt, is echt geen pretje.....
renee1986 Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Geplaatst: 25 maart 2010 heb al geprobeerd te bellen maar zijn nu niet meer te bereiken. morgen maar gelijk bellen en hopen dat ik morgen kan. dan maar meer betalen. woensdag zou een entdag zijn geweest
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 maart 2010 Geplaatst: 25 maart 2010 Gaas over je hok heen dat muggen ze niet kunnen prikken. De mogen zijn al weer 2 weken actief.
renee1986 Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Geplaatst: 26 maart 2010 net contact gehad met de dierenarts.Ik kan gewoon woensdag op de entdag komen.de nijnen zijn in september nog geƫnt. Ik haal wel een laken om over het hok heen te hangen savonds tegen de muggen.de wilde konijnen kunnen haast niet in de tuin komen
Dollie Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Die enting van september heb je nu nog weinig aan..
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 (aangepast) Ja persoonlijk loop je dus nu wel een risico met de enting...De besmetting kan zich laten zien tot wel 24 dagen later.Mochten je konijntjes wel al besmet zijn ( door de muggen) is een enting de nekslag.Dit zie je heel snel na de enting binnen 24 uur.Als jij myx in de buurt heb dan zou je elke 3 maanden moeten enten tegen myx wil je 90 procent veilig zijn.De enting van september heb je dus helemaal niks meer aan.Let op de wilde konijnen hoeven jouw dieren niet te besmetten dat doen muggen, vlooien en andere ongedierte.door pettykoot gaas, tule komen geen muggen dat is dier vriendelijker dan een laken. 26 maart 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Roos1995 Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 BRC. ik stel mijn vraagje hier wel eventjes.Ent jij jou konijnen? Ik ben zo aan het twijfelen want ik lees ook dat sommige eraan overlijden of heel ziek worden. Er lopen hier niet echt wilde konijnen maar verderop (10 minuutjes) wel heel veel. Zou niet weten of die 's nachts hier komen. Ik ben n.l heel erg aan het twijfelen. Wat zou jij doen?
Kimmuurt Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Ik zou ze laten inenten hoor. Ik heb eens gehoort van een fokker dat ze het Ć©Ć©n keer niet heeft gedaan, en toen heeft ze al haar konijnen verloren...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Ik zou ze ook laten enten. Vreselijk om je konijnen eraan te verliezen.. Zo een leuke groep had ik, die al veel samen hadden meegemaakt.. Ze waren close en ook met mij, de arme schatten.. Ik ga deze konijnen dus echt wel enten! Het hoeft dus niet van wilde konijnen over te komen, maar ook van muggen en vlooien enzo
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Als je ze niet laat enten? Als ze de ziekte krijgen zonder dat ze geƫnt worden, is de kans op overleving echt zo klein! Hier hebben ze het niet overleeft..
Roos1995 Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 nee ik bedoel als je ze wel laat enten. Ik ben bang dat hij er aan overlijd ofzo. Of er heel ziek van wordt (ik heb dat gelezen)
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 ooh dat. Nou, je konijn mag je niet laten enten als hij niet helemaal gezond is. Daarom worden ze vaak eerst nagekeken door de deirenarts. Als je konijn niet helemaal gezond is en hij word geent, kan hij er inderdaad ziek van worden. Als je konijn helemaal gezond de enting krijgt, zou er niks mogen gebeuren. Hooguit een bult als reactie
Chani Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 ff voor de duidelijkheid, BRC schreef het ook al, maar volgens mij is daar overheen gelezen:de besmetting vind niet alleen plaats door contact met wilde konijnen die besmet zijn, maar door de muggen die de wilde konijnen besmet hebben. het maakt dus niet uit of die wilde konijnen dicht bij je in de buurt komen. Als ze myx hebben betekent dat dat er muggen zijn die de ziekte bij zich dragen en die muggen kunnen wel een afstandje afleggen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 (aangepast) Nou Cisca je kunt niet altijd zien of of een konijn goed in conditie is.Ik ben er zelf aan de enting 9 verloren.Allemaal uit een flesje ( toeval ) we weten het niet.Dus het enten op zich heeft wel zeker ook risico.Maar woon je in de buurt met veel myx konijnen zou ik het ent risico wel nemen.Dat is hier niet het geval dus ik ent niet meer. Chani je hebt gelijk besmetting vind via konijn konijn plaats of muggen ongedierte. 26 maart 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Nou Cisca je kunt niet altijd zien of of een konijn goed in conditie is.Ik ben er zelf aan de enting 9 verloren.Allemaal uit een flesje ( toeval ) we weten het niet.Dus het enten op zich heeft wel zeker ook risico.Maar woon je in de buurt met veel myx konijnen zou ik het ent risico wel nemen.Dat is hier niet het geval dus ik ent niet meer. Chani je hebt gelijk besmetting vind via konijn konijn plaats of muggen ongedierte. Hoe bedoel je met allemaal uit een flesje? Rot dat jij er zoveel bent verloren aan de enting alleen maar! Dus de dierenarts kan niet zien of het konijn echt in hele goede condittie is, dus heeft enting dus wel een risico, ookal is het konijn helemaal gezond? Ik laat ze in ieder geval wel enten. Hier is het pas midden in april entdag, maar ik denk dat ik ze eerder wil aangezien ik al muggen heb gezien..
Roos1995 Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Nouja.. hier in de buurt zitten wel wilde konijnen maar die komen niet hier (die lopen op het kerkhof allemaal:p) Maar als BRC zegt dat ze er zoveel aan is verloren.. ik moet er echt niet aan denken. Volgensmij zeggen ze dat horgaas ook goed werkt tegen muggen enzo als je dat ervoor hangt. Ik heb geen 2 konijnen dus via konijn-konijn kan het niet. pff.. vind het best eng.
synthia Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Mag je je konijn wel laten enten als ze aan het zogen is?
synthia Geplaatst: 26 maart 2010 Geplaatst: 26 maart 2010 Kijk goed om te weten.... zou je het niet doen omdat de weerstand minder is?
renee1986 Geplaatst: 28 maart 2010 Auteur Geplaatst: 28 maart 2010 ik laat de nijnen zeker enten.het is hier echt heel erg. nu valt het nog wel mee, maar in de zomer zie je overal konijnen met dikke ogen lopen. Ik woon op het boerenland. dank krijg je dat toch al sneller he.toch geen risico nemen dus
Aanbevolen berichten