Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal:)

Ik ging net de konijntjes voeren, en zag allemaal bloeddruppels en bloedvegen op de stenen, opgedroogd, dat wel.

Ik heb de nijntjes bekeken, en Noor had allemaal bloedspettertjes op haar buik en achterpootjes. Noor dus opgepakt en wat nader onderzocht. Ik kan niet ontdekken waar het bloed vandan komt, maar haar geslachtsdeel is roder dan normaal als je het 'uitdrukt' en rond haar anus zat wat waterige poep, om het zo maar even te noemen. Het zag er niet uit als diarree, en er lagen verder in het hok en de wc keurige keuteltjes.

Ze eten we goed. Het lijkt mij duidelijk dat dit een bezoekje aan de DA word, maar is dit spoed, of kan het wachten tot het spreekuur vanmiddag om om 5 uur?

Ik ga in ieder geval even bellen nu, maar weet iemand van jullie hoe dit gekomen kan zijn?

Jet jaagt de laatste tijd wel weer veel achter Noor aan..

Groetjes, Eva

Geplaatst:

Ik heb geen idee meid. Inderdaad de DA maar even bellen. Sterkte en succes ermee.

Geplaatst:

Ik ben er stiekem nog heel even.

Ik heb ook even snel aan baarmoederproblemen gedacht, maar ik vraag me af of dat al kan zo jong, ze is 7 a 8 maanden.

Geplaatst:

Ik heb uiteraard ook de nagels nagekeken, en die zaten er allemaal nog netjes aan.

Haar buikje is inmiddels weer schoon, maar wat het nou is..?

Geplaatst:

overlaatst was Ć©Ć©n van mijn konijntjes ook niet goed, en ik moest in de gaten houden of er geen bloed in de urine zat, want dat zou kunnen wijzen op blaasstenen.

Geplaatst:

Heb ik Ć³Ć³k aan gedacht, maar plassen ze dan echt bloed, of plassen ze dan urine met bloed?

Bovendien doen ze alles altijd op het wc'tje, en nu liggen er door het hele hok bloedvlekken.

Geplaatst:

Nope, ook niets te zien..Behalve dan dat haar geslachtsdeel wat roder was, maar dat is volgens BRC normaal.

Geplaatst:

Ga vanavond naar het spreekuur rond tussen 5 en 6.

Heb wel de DA gebeld vanmorgen, maar die konden niets zinnigs zeggen totdat ik langs was geweest, wel dat het geen spoed zou hebben en dat ik dus gerust om 5 uur kon komen.

Geplaatst:

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, al denk ik dat ze niets zullen zien.

Ik denk dat ik de andere 3 ook maar meeneem, voor hetzelfde geld is dat bloed helemaal niet van haar, al zie ik ook niets aan de rest..

Geplaatst:

We zijn weer thuis.

De DA heeft bij geen van de 4 konijnen iets kunnen vinden. Werkelijk alles heeft ze gecheckt. Tandjes, tongetjes, voetjes, lijfjes gecontroleert op wondjes, de buikjes bevoelt, temperatuur opgemeten, gewogen..etc

Ze waren allemaal prima in orde, en heel alert. Nu zitten ze weer in het hok, en zowel Noor als de andere 3 vielen echt aan op het eten, ze hebben geen van allen duidelijk ergens last van.

Ik heb het hok schoongeschrobt, en als ik weer bloed tegenkom in het hok gaan ze voor verder onderzoek, urine, bloed en echo's.

Geplaatst:

Hmm toch vreemd. Kan het niet zo zijn geweest dat er een (gewonde) muis bij hen is geweest waar ze mee "gevochten" hebben, ofzoiets? Dus dat het bloed afkomstig is van een ander beestje?

Weet nog dat Poo eens een nagel scheurde, ook overal spetters en druppels!

Geplaatst:

Bij mij lag 3 weken geleden ook allemaal bloedspatten op de tegels, ik had mijn nijnen ook overal na gekeken en niks gevonden en ze waren gewoon actief aten en dronken goed en hun ontlasting was ook goed. Ik had ook geen idee. Maar er is niks gebeurt verder en ik kon t ook niet vinden. Het was ook opgedroogd toen.

Geplaatst:

Dat is vergezocht, maar natuurlijk best een mogelijkheid.

Ik heb alle nagels ook gecontroleert, en alles zat er nog aan.

Het zit me ook niet echt lekker. Maar goed, ik heb met mezelf afgesproken dat ik me pas weer zorgen ga maken als het nog eens gebeurd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .