Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik zal mijn konijntje even voorstellen:

Platvoet, bijna 1 jaar, dwerghangoor, speels, ondeugend, maar ook heel lief!

Platvoet is vorige week dinsdag (dus nu precies een week geleden) gecastreerd. Daarvoor at hij heel goed. Na de castratie had hij een dagje nog geen eetlust, daarna begon hij wel een beetje te eten, maar veel minder dan normaal. Nu is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde. Hij eet wel af en toe een stukje komkommer, wortel of appel, maar zijn voer laat hij staan. Hooi eet hij wel, maar ook weinig. Hij keutelt wel, maar de keutels lijken me ook wat kleiner dan normaal. Verder gedraagt hij zich gewoon normaal, ik merk wel dat hij na de castratie veel meer knaagt. Hij knaagt nu bijvoorbeeld aan de stofzuiger, keukenkastjes etc. terwijl hij dit normaal nooit deed.

Is dit normaal na een castratie?

Dankjewel voor jullie reacties.:meuh:

Geplaatst:

Hm, ik vind dit gedrag eigenlijk niet normaal, niet nog een week na de castratie, hooguit de eerste paar dagen.. Hoewel het wel vaak zo is dat het een tijdje duurt voor konijnen weer alles normaal en goed eten, als ze ziek zijn geweest.. Maar na een castratie hoor ik niet vaak en mijn eigen ervaringen zijn ook anders..

Geplaatst:

vandaag naar de dierenarts geweest. Tandjes en kiezen zijn in orde. Wond van de castratie ook, kammetjes zijn eraf gehaald. Hij eet alleen maar hooi en groente, maar zijn overig voer laat hij staan. Op aanraden van de dierenarts 2 voersamples gehaald bij de dierenwinkel, biks en gemengd voer. Hij heeft in 1,5 week tijd al 5 verschillende voersoorten onder zn neus gekregen, maar wilt niets. :(

Hij is ook erg afgevallen.. dierenarts heeft hem een oppepspuitje gegeven, maar hij eet nog steeds niet.

Hij heeft vandaag wel andijvie gegeten, maar ik durf niet teveel groente te geven. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: (aangepast)

Had je pijnstillers meegekregen voor thuis na zijn castratie?

Zo niet, dan heeft hij zeer waarschijnlijk de dag erna niet gegeten vanwege de pijn.

Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten.

De pijnstillers die een konijn na zijn castratie bij de dierenarts krijgt werkt maar 12 uur.

Maar dat hij nu nog steeds zo slecht eet is vreemd.

Het kan mss zijn dat zijn darmen niet normaal meer opgang zijn gekomen na de narcose.

Eet hij momenteel hooi?

Heeft je dierenarts verstand van konijnen? want helaas zijn niet alle dierenartsen konijnkundig.

Een second opinion bij een konijnkundige dierenarts kan je mss beter helpen.

aangepast door Joseeke
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .