Ga naar inhoud

Keutels


MaartenK

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb wat natte trosjes en soms wat losse kleine nattige/droge keutels gevonden. Ik heb de nijntjes even appart gehouden en ze blijken van het mannetje te zijn.

Maar hij blijkt ook goeie keutels te poepen. Samen zijn ze nog erg levendig en ze eten niks minder. Alleen het drinkflesje gaat erg snel krijg ik het gevoel :s.

Wat kan er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze onbeperkt hooi en stro. Maar na het lezen ben ik bang dat ik het bakje te vaak vul, en ze zitten er altijd als de kippen bij om het leeg te maken. Ook heb ik dure korrels voor ze gekocht waar alles in zou zitten, maar ze willen maar niet overschakelen. Ze graven alle korrels eruit en eten puur het gemengde voer wat ik van het asiel mee heb gekregen.

aangepast door MaartenK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze alleen maar de korrels geeft gaan ze die vanzelf wel eten als ze niks anders krijgen.

Van gewone korrels mogen konijnen ongeveer 25 gram per kg lichaamsgewicht krijgen, 1 keer per dag. De rest moeten ze hooi eten. En indien mogelijk groenten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaaa =) Tnx, ze moeten dus op dieet...

Ik heb Selective van Supreme Science ofzo.. moet ik ze appart voeren voor de goeie hoeveelheid? En hoe is de overgang van gemengd naar korrels in 1 keer?

Ik heb ook een zak gemengd gekocht al omdat ze de korrels niet aten. Misschien kan ik die een tijdje aanhouden met een andere hoeveelheid?

aangepast door MaartenK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn ze in 1 keer overgegaan van gemengd naar Science Selective, dit voer is alleen maar beter voor de darmen. Van SS naar gemengd kun je niet zomaar overstappen. Maar de mening zijn erover verdeeld, de 1 zegt een paar dagen mengen en rustig overstappen en er zijn er ook meerdere die in 1 keer zijn overgestapt.

Dus eerst de konijnen wegen en dan hun voer erop afmeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt trouwens heel weinig voer wat je dan geeft. Ik was ook altijd gewend om een volle bak gemengd voer te geven. En nu krijgen ze een bodempje. 10 gr per kg lichaamsgewicht geef ik ze nu want van 15 gr werden ze te zwaar zelfs..

Ik voer de konijnen gewoon samen, ze wegen ongeveer evenveel. En ze vinden de SS heerlijk en is ook zo op, dus ze eten ook ongeveer evenveel. Het is niet zo dat ze de helft op eten en dat 1 konijn dan de rest op eet ofzo/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan!

Tip voor het wegen van je konijnen: eerst zelf op een gewone personenweegschaal gaan staan en dan met je konijn. Mijn konijnen zijn namelijk te groot voor een keukenweegschaal.. Maar die gebruik ik dan wel om het voer af te wegen.

Dan even het gewicht in de gaten houden en kijken of je 10 of 15 gram moet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Svennie, voedster 8 maanden oud: 1,9 kg

Moffel, voedster 1 jaar en 4 maanden oud: 2,6 kg

Toet, voedster 1 jaar en 4 maanden oud: 2,7 kg

Moffel en Toet zijn ongeveer een halve kilo aangekomen sinds ik SS geef. Ze kregen eerst samen 60 gr SS en sinds ongeveer een week 40 gr. Ik ben er ook groenten bij gaan geven. Ze zeggen dat ze hiervan niet dik kunnen worden dus eerst maar de SS minderen. Als dat niet helpt dan minder groenten (krijgen nu zo'n 400 gr per dag samen).

Ik heb hier wel eens gelezen dan hangoren uit de dierenwinkel (waar die van mij helaas vandaag komen) tussen de 2 en 2,5 kg wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .