Emytje Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Mijn konijnen hebben iets goors: wormen... Ze hebben nu dus Panacur dat ik in hun bekjes mag spuiten iedere dag en dat vinden ze toch een feest. Met andere woorden; het is een gevecht. :duivel: Iemand tips en anders mag je me wel geluk wensen.
nathalie b Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Good luck!.....Die van mij is zooo makkelijk;gaat er gewoon voor zitten en vind het allemaal wel goed en....snoepje toe, die is nog het lekkerste!
Emytje Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Het komt ook wel doordat mijn konijnen niet gewend zijn aan oppakken ben ik bang...
Manuela-Tijger Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Probeer toch je nijntjes te lokken met iets lekkers. Sluit ze in waardoor je ze makkelijker kunt pakken. Als het kan, doe het met z'n 2-en. Dan kan 1 het konijn vasthouden en de ander medicatie toedienen. Ben je toch alleen, pak dan een grote handdoek, en wikkel je konijn erinZo kan die niet meer bewegen en jij kunt medicatie toedienen. Leuk vinden ze het niet, maar je moet maar zo denken dat het voor hun eigen best wil is.
Clover Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Ik doe de Panacur op het voorste stukje van een blaadje witlof en die voer ik uit de hand.Geen enkel probleem! In 1 hap is het stukje witlof inclusief medicijn verdwenen.
Dollie Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Jups, met Panacur ging dat hier ook prima. Wel goed opletten dat ze het ECHT op eten natuurlijk. Indy had er ook een handje van om het toch niet op te eten.. Of hij smeerde de panacur de hele kooi door en at vervolgens wel alles op -.-'
tumtum Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Ik heb Rintje zijn medicijnen op schijfje appel gedaan, dat lukte ook zo. Oppakken wil hij liever niet. Wel erbij blijven dat ie het opeet.
Emytje Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 Oeh, dat zijn nog eens goede tips! Zo meteen uitproberen. Ze hebben daarnet ook hun vaccinaties gehad en dat heeft al veel stress opgeleverd en dan nog een keertje oppakken en vechten...
Emytje Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 Het werkt! Fable heeft alles voor vandaag binnen, Aslan moet nog een beetje. Maar dit gaat in ieder geval vele malen beter dan het in hun bekkie spuiten (waarbij ze dus ook weer een hoop uitspugen).
Aanbevolen berichten