Ga naar inhoud

Konijntjes eten niet goed


Romy16

Aanbevolen berichten

Goede morgen!

Mijn konijnjtes (alle 4 denk ik) eten niet zo goed. Ze krijgen s'ochtends altijd SS (precies afgemeten op hun gewicht) en dan doen ze alsof ze verhongert zijn en trekken ze de brokjes zo uit je hand. En rennen ze als gekken heen en weer. Dit doen ze al twee dagen niet. Gister en vandaag.

Ook krijgen ze iedere avond een bak vol met verse groente, die normaal binnen een paar uur helemaal leeg is, en nu haal ik ze er s'ochtends uit en hebben ze niet alles op.

En zels de hooiruif, die ik elke ochtend helemaal vol doe, en die de ochtend erna toch echt leeg is, is nu nog half vol...

Het zijn twee koppeltjes dus geen groep (even voor de duidelijkheid)

Ik zou niet weten wat er aan de hand zou moeten zijn... Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat probleem ook! Maar mijn vader zei dat dat zo hoort. Aan het begin van de winter worden ze dik en aan het eind dun en eten ze minder. Omdat jij dit probleem precies hetzelfde hebt, denk ik dat het wel eens waar kan zijn. Natuurlijk kan het zijn van niet...

Nu even over je probleem. Als er echt 1tje bij zit die niet goed eet moet je apart voeren. Verder gewoon zorgen dat ze extra veel hooi tot hun beschikking hebben. Ook gewoon goed eten blijven geven. Zorg ook dat je nijnen beweging hebben. Dat is namelijk ook erg belangrijk. Vraag niet waarom, maar bij mij hielp het. Mn nijn was weer voller na een dag in de tuin ;).

Ik denk eigenlijk niet dat er iets mis is met hun gezondheid. Ze hebben het alle 4, dus kan het niks met tanden te maken hebben, en gezondheid betwijfel ik ook. Als het 1 nijn was geweest was het anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .