xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Mijn konijn maakt een oeoeoe-geluid bij het hupsen. (je kunt het geluid vergelijken met een mannelijk paard dat rent) Ik dacht dat het iets te maken had met zijn puberteit/ balletjes die aan het indalen zijn. Maar hij is donderdag gecastereerd en maakt dit geluid nog. Dit is niet altijd als hij huppelt maar af en toe. Iemand een idee wat het is? Alvast bedankt!
wupsie Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 een oeoeoe geluid? hihi sorry vind de omschrijving wel grappig:P maar is het een soort van brommen? Dit doen ze namelijk als ze indruk willen maken op een dametje en willen paren.
Laura1984 Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Normaal gezien duurt het een tijdje voordat de hormonen helemaal uit het lichaam verdwenen zijn, dus het zou best kunnen dat het nog daarmee te maken heeft. Eet hij verder wel goed? En keutelen? Ziet de wond er goed uit? (om te proberen uit te sluiten dat het met pijn te maken heeft)
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Eten doet hij nog niet als vorheen.Drinken ook niet. Allemaal met beetjes. Keuteltjes zijn kleiner dan normaal. Wondje kan ik niet bekijken. Heeft niet graag dat ik eraan kom (voorheen ook al niet hoor) En hij is niet geschoren dus maakt het kijken ook lastiger.Ik zie trouwens dat je ook uit Budel komt!Bedankt voor je antwoord. Normaal gezien duurt het een tijdje voordat de hormonen helemaal uit het lichaam verdwenen zijn, dus het zou best kunnen dat het nog daarmee te maken heeft. Eet hij verder wel goed? En keutelen? Ziet de wond er goed uit? (om te proberen uit te sluiten dat het met pijn te maken heeft)
Rian Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik lees dat je rammetje donderdag gecastreerd is en daar nu nog niet bovenop is wat betreft eten en drinken, dat toch een beetje zorgwekkend is. Normaal gesproken is een castratie bij een ram een kleine ingreep en zijn ze daar heel snel (vaak dezelfde dag nog) van hersteld. Probeer toch de wond eens te bekijken, dat is wel echt belangrijk.
Rian Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Wat ik nog vergat te vragen, is hij in de rui? Het kan zijn dat hij wat last heeft van haren in zijn maagje en daarom minder goed eet en kleinere keutels heeft. Daar moet je goed op blijven letten.
Joseeke Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Eten doet hij nog niet als vorheen.Drinken ook niet. Allemaal met beetjes. Keuteltjes zijn kleiner dan normaal. Wondje kan ik niet bekijken. Heeft niet graag dat ik eraan kom (voorheen ook al niet hoor) En hij is niet geschoren dus maakt het kijken ook lastiger.Ik zie trouwens dat je ook uit Budel komt!Bedankt voor je antwoord. Heb je pijnstillers mee gekregen voor na de operatie?Ik denk dat je konijn nog pijn heeft & dat hij daarom nog niet normaal eet.Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten. De pijnstilling die konijnen bij de DA krijgen na hun operatie werkt helaas maar 12 uur vanwege hun snelle metabolisme.Daarom kun je deze het beste om de 12 uur herhalen de dagen na de ingreep. Heb je pijnstilling in huis?Zoja, dan zou ik 'm dit gelijk geven nu. Betreft het "oeoeoe"-geluid --> dit zal zeer waarschijnlijk komen omdat zijn hormonen nog niet uit zijn lijfje verdwenen zijn.Dit kan soms zelfs 4 weken duren.
Rian Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Maar dat "oeoeoeo" geluid zou mijn Pooke (om maar even een voorbeeld te noemen) nooit maken als hij pijn zou hebben...Als ze dat doen zitten ze aardig goed in hun vel, toch?
Joseeke Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Maar dat "oeoeoeo" geluid zou mijn Pooke (om maar even een voorbeeld te noemen) nooit maken als hij pijn zou hebben...Als ze dat doen zitten ze aardig goed in hun vel, toch? Volgens mij heb je mijn reactie niet goed gelezen, als jouw reactie een reactie op die van mij is
Rian Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Volgens mij heb ik je reactie wel goed gelezen, als ik het goed begrijp zegt sandra dat haar rammetje dat geluidje nu maakt, dus pas na zijn castratie. Maar wat ik bedoel, is dat hij dat geluidje niet zou maken als hij pijn zou hebben, wat wij nu denken. Ik vergeleek dat even met Poo, hij maakte dat geluidje alleen als hij goed in zijn vel zat. Dus mijn conclusie is dan, dat Sandra's nijn geen pijn heeft waarschijnlijk, omdat hij dat geluidje maakt.(Snap je het nog??? haha)
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Ik heb geen pijnstillers meegekregen. De DA zei dat Snuffel tijdens de narcose pijnstillers kreeg en dat dit voldoende was voor na de operatie. Hij was na de operatie een beetje uit zijn doen. Zijn gedrag is weer als voorheen alleen het eet-en drinkgedrag nog niet. Ik kijk morgen nog af en anders ga ik terug naar de DA. Hij heeft ook iets tegen oormijt gekregen. Moet ook even kijken of dit helpt. Enig idee hoe lang het duurt voordat dit werkt? Heb je pijnstillers mee gekregen voor na de operatie?Ik denk dat je konijn nog pijn heeft & dat hij daarom nog niet normaal eet.Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten. De pijnstilling die konijnen bij de DA krijgen na hun operatie werkt helaas maar 12 uur vanwege hun snelle metabolisme.Daarom kun je deze het beste om de 12 uur herhalen de dagen na de ingreep. Heb je pijnstilling in huis?Zoja, dan zou ik 'm dit gelijk geven nu. Betreft het "oeoeoe"-geluid --> dit zal zeer waarschijnlijk komen omdat zijn hormonen nog niet uit zijn lijfje verdwenen zijn.Dit kan soms zelfs 4 weken duren.
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Hij is in de rui. En het is een Leeuwenkop dus hij heeft nogal lang haar op zijn kont en kop. Maar ruien doet hij toch al een tijdje. Ik dacht dat het ergste wel achter de rug was. En die kleine keutels is iets van de laatste dagen. Wat ik nog vergat te vragen, is hij in de rui? Het kan zijn dat hij wat last heeft van haren in zijn maagje en daarom minder goed eet en kleinere keutels heeft. Daar moet je goed op blijven letten.
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Dat geluid maakte hij al voor de operatie. De DA had hier ook nog nooit van gehoord en zei me terug te komen als hij dat na de operatie nog deed. Maar ik zal het een paar weken af wachten als het zijn hormonen kunnen zijn. Volgens mij heb ik je reactie wel goed gelezen, als ik het goed begrijp zegt sandra dat haar rammetje dat geluidje nu maakt, dus pas na zijn castratie. Maar wat ik bedoel, is dat hij dat geluidje niet zou maken als hij pijn zou hebben, wat wij nu denken. Ik vergeleek dat even met Poo, hij maakte dat geluidje alleen als hij goed in zijn vel zat. Dus mijn conclusie is dan, dat Sandra's nijn geen pijn heeft waarschijnlijk, omdat hij dat geluidje maakt.(Snap je het nog??? haha)
Laura1984 Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 (aangepast) Ik zie trouwens dat je ook uit Budel komt!Klopt! Haha... een dorpsgenoot Als hij het geluid voor de ingreep ook al maakte, vermoed ik dat het toch met zijn hormonen te maken heeft. In je profiel staat dat jullie hem sinds half december hebben, was hij nog jong toen jullie hem kregen? In dat geval zou hij zo rond deze tijd ongeveer in de puberteit zitten, en maakt het dat nog wel waarschijnlijker dat het daar mee te maken heeft. Normaal gezien zou een ram inderdaad wel heel snel na de ingreep zich weer normaal moeten gedragen, ook eten. Eet hij echt veel minder dan voorheen? Eet hij minder hooi, of minder voer, of beide? Even uit interesse, naar welke DA ben je geweest als ik vragen mag? 21 maart 2010 aangepast door Laura1984
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Toen ik hem kocht was hij 7 weken. Hij was net geen 5 maanden toen hij gecastereerd werd.Ben bij dierenartsenpraktijk Cranendonk geweest. (Cranendonklaan)Hooi at hij al bijna niet. Heeft erg graag witlof en die eet ie nu niet meer helemaal op. Ook heeft bij graag brokjes maar die eet ie ook niet meer helemaal op. In je profiel staat dat jullie hem sinds half december hebben, was hij nog jong toen jullie hem kregen? In dat geval zou hij zo rond deze tijd ongeveer in de puberteit zitten, en maakt het dat nog wel waarschijnlijker dat het daar mee te maken heeft. Normaal gezien zou een ram inderdaad wel heel snel na de ingreep zich weer normaal moeten gedragen, ook eten. Eet hij echt veel minder dan voorheen? Eet hij minder hooi, of minder voer, of beide? Even uit interesse, naar welke DA ben je geweest als ik vragen mag?
wupsie Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 hmmm zou toch denken dat zn darmpjes wat vanslag zijn. zou toch nog even langs de DA gaan. nu is het nog vrij makkelijk te verhelpen maar als je wacht wprdt het steeds lastiger en heb je kans dat hij het niet overleefd.
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 (aangepast) Volgens mij heb ik je reactie wel goed gelezen, als ik het goed begrijp zegt sandra dat haar rammetje dat geluidje nu maakt, dus pas na zijn castratie. Maar wat ik bedoel, is dat hij dat geluidje niet zou maken als hij pijn zou hebben, wat wij nu denken. Ik vergeleek dat even met Poo, hij maakte dat geluidje alleen als hij goed in zijn vel zat. Dus mijn conclusie is dan, dat Sandra's nijn geen pijn heeft waarschijnlijk, omdat hij dat geluidje maakt.(Snap je het nog??? haha) Jep, ik snap 'm Aangezien hij dat geluid al voor de castratie maakte, was mijn conclusie ook al dat dit niet door de pijn zou komen. Want ze schreef op een gegeven monent dat haar konijn niet zo goed at, vandaar dat ik met de vraag over de pijnstillers kwam.Dit heb ik dan ook als citaat gezet, zodat het duidelijk zou worden Als laatste ben ik pas over dat "oeoeoe"-geluid begonnen, waaraan ik de link daar de hormonen heb gelegd en niet naar de pijn. Jaja, het is wat soms hĆØ 22 maart 2010 aangepast door Joseeke
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Ik heb geen pijnstillers meegekregen. De DA zei dat Snuffel tijdens de narcose pijnstillers kreeg en dat dit voldoende was voor na de operatie. Hij was na de operatie een beetje uit zijn doen. Zijn gedrag is weer als voorheen alleen het eet-en drinkgedrag nog niet. Ik kijk morgen nog af en anders ga ik terug naar de DA. Hij heeft ook iets tegen oormijt gekregen. Moet ook even kijken of dit helpt. Enig idee hoe lang het duurt voordat dit werkt? Na een operatie is altijd verstandig om pijnstillers mee naar huis te nemen.Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten.Met pijnstillers zal hij weer sneller gaan eten na een operatie, wat heel belangrijk is voor zijn herstel.Een pijnstiller werkt nooit laner dan 12 uur bij een konijn, ook niet die van de DA helaas.Dan weet je dit voor de volgende keer Oormijt kan heel hardnekkig worden en gepaard met oorontsteking gaan.Pumbaa is bijna genezen van een fikse oorontsteking.Deze heb ik nu 2 weken behandeld met 1 x daags Aurizon voor in de oortjes & 2 x daags Enrofloxoral voor in het mondje.Pumbaa heeft ook wel eens oormijt gehad, deze is toen behandeld met Surolan.Waarmee mag jij jouw konijn behandelen?De oorzalf kan al na een paar dagen aanslaan.Bij Pumbaa zag ik na een paar dagen al verlichting.
Laura1984 Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Ben bij dierenartsenpraktijk Cranendonk geweest. (Cranendonklaan)Ah, ok. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik persoonlijk met die andere DA hier niet zo'n goede ervaringen heb, voor wat betreft de konijnen. Bij deze ben ik zelf nooit geweest. Hooi at hij al bijna niet. Heeft erg graag witlof en die eet ie nu niet meer helemaal op. Ook heeft bij graag brokjes maar die eet ie ook niet meer helemaal op.Ik zou het wel even in de gaten houden, als het zo blijft dat hij het laat liggen zou ik toch even contact opnemen met je DA.
xxxsandra1980xxx Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Hallo allemaal. Snuffel eet, drinkt en keutelt weer als vanouds!Bedankt voor al jullie reacties en tips.Het 'oeoeoe'-geluid hou ik nog een paar weekjes in de gaten ivm de hormonen. Groetjes Sandra
Laura1984 Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Fijn om te horen dat hij weer de oude is!
Aanbevolen berichten