MaartenK Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Hoi,Hoe weet ik nou precies wanneer mijn konijntjes het lekker warm hebben? Kan ik de ramen ook een keertje wijd open zetten voor de slaaplucht? Het wordt dan eventjes iets kouder in de kamer.
Suuzi Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 (aangepast) Konijnen kunnen niet goed tegen tocht en wind, ik zou in ieder geval niet de kamer laten doortochten.Met de deuren dicht even het raam open kan geen kwaad volgens mij. Ik neem aan dat ze een schuilplekje hebben, een doos of een hok met stro? Dan zullen ze het niet heel vervelend vinden denk ik.. 20 maart 2010 aangepast door Suuzi
Opvang Stampertje Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Als je konijnen binnen hebt en je wilt de temperatuur verlagen, ook al is het tijdelijk, kun je kijken wanneer je het zelf, zonder jas, koud krijgt. Zo lang jij tegen die kou kan, kunnen de konijnen het ook wel.Natuurlijk moet je het niet overdrijven.Je kan dus ook gerust in het voorjaar even met je konijn koffie drinken in de tuin, als je zelf zonder jas naar buiten kan, kan je konijn het ook. Als je een half uurtje zonder jas kan, moet je je konijn ook niet langer dan een half uurtje buiten laten.Zo kun je een beetje checken of het nog warm genoeg is voor een konijn dat normaal kamer temperatuur gewend is.
Aanbevolen berichten