XxpipjexX Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Heej,Mijn vriendin Iris heeft een konijntje van ongeveer 5/6 jaar oud. Ze heeft er een paar jaar wat minder goed voor gezord, maar het laatste jaar gaat het al veel beter! Ik ging even bij het konijntje (Pluisje) kijken en zag dat ze super lange nagels had van wel 2 centimeter. Dus we zijn naar mijn huis gefietst, en hebben een nagelschaartje opgehaald. Toen hebben we hem voor bijna het eerst uit het hok gehaald en mee naar binnen genomen. Ik heb hem op haar rug op schoot gehad en haar nagelsgeknipt. Het was een grote klus. De nagels van de acherpoten waren helemaal over mekaar heen gegroeid. De voorpootnagels waren wel 'okee' alleen vonden we dit: Wat is dit?Ze loopt nu super blij in de woonkamer rond en we gaan nu het hok grondig schoonmaken!Groetjes Anne en IrisPS: Pluisje krijgt een nieuwe naam op de goede afloop.
Roos1995 Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Het lijkt wel op een voetenbedje wat cavias ook hebben.. maar konijnen hebben dat toch niet?
XxpipjexX Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Geplaatst: 20 maart 2010 Het zag er uit alsof het elk moment kon knappen. Het gaat nu heel goed met pluisje!!
Opvang Stampertje Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Bij wel meer konijnen kun je de voetbedjes zien. Het komt niet zo vaak voor, maar ik heb ook wel eens konijnen in de opvang gehad waar je het kon zien. Soms komt het door lopen op een verkeerde ondergrond denk ik, dan gaat het weer over. Bij sommige konijnen ging het niet weer weg, maar ze leken er geen last van te hebben.
XxpipjexX Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Pluisje maakte ook een soort geluid met haar bekkie toen we met haar aan het nagelsknippen waren. Ze was een beetje bang, dus wat kan het betekenen?
Esjes Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Zou het kunnen dat Pluisje verkeerd op zijn pootjes liep door te lange nageltjes, en dat dit daarom is ontstaan?Knarsetanden is een uiting van angst. Aangezien hij anders nooit uit zijn kooitje gehaald word, kan ik me best wel voorstellen dat hij superangstig is. Misschien heb je verder niet veel gemerkt omdat hij op zijn rugje lag, en dan is een konijn half verlamd en kan hij niet terugvechten
Joyislief! Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Dit is mijn konijn! En ze heet nu Joy en krijgt misschien binnenkort een vriendje! Dus een Happy end!
Amatjuh Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Dus even voor de duidelijkheid: jij hebt het konijn al 5-6 jaar en nu zijn de nagels geknipt en ga je er beter voor zorgen en krijgt ze een andere naam?Het zou fijn zijn als ze een vriendje krijgt, dat zal haar zeker goed doen.
Amatjuh Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Dat heb ik gelezen, anders vroeg ik het niet
XxpipjexX Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Geplaatst: 22 maart 2010 Ze krijgt misshien ook een vriendje
XxpipjexX Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Kan je een konijn van 5/6 jaar oud nog koppelen?
XxpipjexX Geplaatst: 23 maart 2010 Auteur Geplaatst: 23 maart 2010 Moet je dan ook nog ergens op letten, het is een konijntje die bijna nog nooit uit zijn hokje is geweest.
Manuela-Tijger Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Gelukkig dat je (ondanks die 5/6 jaar ) toch gaat inzien dat je een konijn velen malen gelukkiger maakt met een vriendje.. Ik hoop dat je nu veel beter voor je beestjes gaat zorgen en het niet zo gaat verwaarlozen, gezien de staat van de nageltjes..
EliseD Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 Ik mag toch hopen dat dit konijn vanaf nu echt een beter leven krijgt! Een vriendje, beweging etc
XxpipjexX Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 Het is trouwens niet mijn konijn, en er komt verandering in!
kmimmie Geplaatst: 24 maart 2010 Geplaatst: 24 maart 2010 super dat er verandering in gaat komen dankzij jou hulp xxpipjexx. nu ook maar hopen dat joyislief t ook blijft vol houden om dr konijn goed te blijven verzorgen
XxpipjexX Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Geplaatst: 24 maart 2010 Dat doet ze ook! Ik heb er alle vertrouwen in!!
Aanbevolen berichten