Peter & Sanne Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Vandaag viel mij bij onze voedster op dat de voortanden scheef zijn afgebroken. De tanden van mijn exram zijn wel mooi recht. Hoe dit precies gekomen is, weet ik niet. Moet ik zsm (dus maandag) met dierenarts bellen voor afspraak voor deze tanden?Gaarne advies!Klikken = vergroten
Opvang Stampertje Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Ik vind het er niet heel scheef uitzien eigenlijk. Als je konijn goed eet, alles kan eten en geen pijn lijkt te hebben denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Peter & Sanne Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Geplaatst: 21 maart 2010 Ik vind het er niet heel scheef uitzien eigenlijk. Als je konijn goed eet, alles kan eten en geen pijn lijkt te hebben denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.Bedankt voor je antwoord! Eten doet ze nog als vanouds. Ze trok zoals gewoonlijk de wortel uit mijn handen en zo ver mogelijk weg van het mannetje Eerlijk zullen we alles delen is er niet altijd bij in de konijnenkooi..Ik zal der iig goed in de gaten houden. Heb toch altijd het beste voor met mijn beestjes en dus altijd schrikken als je dit opeens ziet!
Gast Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Je ziet het ook vaak aan de oogjes als er iets mis gaat met het gebit. Traanoogjes gaan vaak samen met gebitsproblemen. Houd in de gaten of ze goed eet, maar ook of ze niet afvalt. Een konijn kan echt aanvallen op het eten, maar er niets van naar binnen krijgen.
Mireille Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 dit zij geen afgebroken tanden maar scheef afgesleten tanden.Hou dit wel goed in de gaten dat dit niet verergerd
nathalie b Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Schreef afgesleten tanden kunnen wijzen op een kaakabces en/of kies probleem....Toch?
Mireille Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Ik vraag me af hoe je aan die logica komt?Dat komt meestal gewoon door een verkeerde stand van de tanden.Op deze foto is het lastig te zien, maar vaak zie je dit bij een klemgebit
nathalie b Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Bij Ollie was dit toen namelijk het probleem;door het abces ging hij aan 1 kant eten en daardoor sleten de tanden schreef af.....Volgens dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht.....
Mireille Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 dan is ollie 1 van de weinigen die dat als oorzaak heeft, vaak komt het gewoon door een foutief gebit
Gast meloen Geplaatst: 21 maart 2010 Geplaatst: 21 maart 2010 Ik heb hier een konijn met het zelfde probleem (gekocht dier)Ook naar Wilhelminapark gemaild en kreeg als antwoord dat er rechts een probleem moest zitten ivm de scheve afslijten. Dus haken op de kiezen, ontsteking, kaakprobleem etc.Andere zeiden weer komt door verkeerd gebruik drinkflesje. Ik denk 'gewoon' een klemgebit.De dame is naar eigen da geweest en vermoede een ontstekking heeft 1,5 ab gehad en het verergerd dus geen ontstekking. Dame heeft geen problemen aan ogen wel bijzonder veel speekselvoeden daardoor een kale borst en kin. Als je er niets aan doet gaat het van kwaad tot erger. Persoonlijk zou ik ze recht slijpen en advies vragen van een da. Daarnaast hout geven om te knagen.
Miffy&Polly Geplaatst: 27 maart 2010 Geplaatst: 27 maart 2010 Hallo,Vandaag geschrokken. Polly, 4 jarig dwergkonijntje, had een dikke wang links en er kwam speeksel uit zijn mondje. Nou zat hij al een paar dagen te tanden knarsen en had de laaste week een tranend oogje rechts. Vermagerd de laaste maand. Hij eet wel veel en is levendig genoeg. We zijn met spoed naar de dierenarts geweest en bleek dat een tandje over zijn tong was gegroeid en eentje zat in zijn wang!. Zij heeft hem verwijderd en het abces schoongemaakt. Maandag gaan we naar onze eigen dierenarts. Nou ben ik ben bang dat de rest van zijn gebit ook scheef is aan het groeien en rechts tegen de traanbuisje op duwt (tranend oogje rechts). Vraag me af hoe zoiets kan gebeuren. Hij eet geen hooi dat wel, maar krijgt wel "selective" voer en wat groen voer. Met de kerst is hij eens tegen de kooi op geknald met rennen en een keer van de bank afgevallen en met zijn snoetje scheef op de grond gevallen. Kan het door een trauma komen, calcium te kort of genetisch? Heeft iemand hier ervaring mee? Zit gezellig met een kopje thee en Polly met zijn hooi thee. Wil toch dat hij meer hooi eet. Miffy, zijn vriendinnetje is gek op hooi. Maar Polly vindy het maar bah Alvast bedankt voor een reactie
Aanbevolen berichten