Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de konijnenkooi heb schoongemaakt, en ik zet de nijntjes weer terug eet Smokey spontaan zijn blindedarmkeuteltjes niet meer, na een tijdje gaat dit wel weer over. Heeft dit misschien te maken dat hij weer moet wennen omdat zijn geurtje eraf is en de opstelling net even wat anders is? Ze hebben geen last van stress als ik de kooi verschoon want ze mogen dan op de stoel zitten en hoeven dan niet in een kooitje of iets dergelijks. Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en of dat erg is?

Geplaatst:

Hee, wat toevallig.. Dit is mij nu ook al een paar keer opgevallen, gisteren heb ik het toiletje weer verschoont en vanochtend lag daar ook een BDK in. Fred heeft dit nog nooit gedaan, ik vind ze ook pas wat vaker sinds ik Feline heb, dus ik ga er van uit dat zij dit doet. Ik geloof dat BDK een veel sterkere geur hebben dan normale keuteltjes, dus dat zou wel verklaren waarom ze die laten liggen..

Ik maak de toiletjes sowieso nooit écht helemaal schoon, ik gooi ze leeg en spoel ze om, zodat de geur nog wel een beetje blijft hangen.. Geen idee of het helpt.. (Ja, niet, dat blijkt wel.. Anders vond ik geen BDK.. :P)

Geplaatst:
Als ik de konijnenkooi heb schoongemaakt, en ik zet de nijntjes weer terug eet Smokey spontaan zijn blindedarmkeuteltjes niet meer, na een tijdje gaat dit wel weer over. Heeft dit misschien te maken dat hij weer moet wennen omdat zijn geurtje eraf is en de opstelling net even wat anders is? Ze hebben geen last van stress als ik de kooi verschoon want ze mogen dan op de stoel zitten en hoeven dan niet in een kooitje of iets dergelijks. Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en of dat erg is?

Sorry, geen idee. Hier gebeurt het zelden dat er BDK liggen en de konijnen lijken zich er dan wat ongemakkelijk bij te voelen. Ze markeren liever met de 'gewone' keutels.

Zou het kunnen dat Smokey afgeleid raakt doordat hij even rondsnuffelt na het verschonen? Hoe vaak blijven de BDK liggen? Een enkele keer overslaan lijkt mij geen kwaad kunnen.

Geplaatst:
Sorry, geen idee. Hier gebeurt het zelden dat er BDK liggen en de konijnen lijken zich er dan wat ongemakkelijk bij te voelen. Ze markeren liever met de 'gewone' keutels.

Zou het kunnen dat Smokey afgeleid raakt doordat hij even rondsnuffelt na het verschonen? Hoe vaak blijven de BDK liggen? Een enkele keer overslaan lijkt mij geen kwaad kunnen.

Nou het is dus altijd na het verschonen van de kooi, en hij eet ze ook niet later op ofzo, want dan zijn ze misschien niet meer zo vers ofzo:whistle2: maar smokey is sowieso een beetje een kat-uit-de-boom-kijker, misschien dat dat ermee te maken heeft?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .