xxNijntje Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Hallo, Ik had vandaag mijn konijntje. Pluis, op schoot. Ze is een konijntje van nu ong. 20 weken. Ik heb haar uit de dierenwinkel. Ik aaide vandaag langs haar oortjes en voelde op 1 plek een stukje dat harder was en vol zat met schilfers. Ik ging het beter bekijken en zag kleine wondjes. Ik riep mijn moeder er bij. Die ging een beetje drukken rond om de wondjes en uit sommige plekjes kwam pus. Het was geel/wit en niet erg veel, op een gegeven moment hield het op. Toen heb ik het schoongemaakt en betadine (ontsmetting voor dieren) op gedaan. Vanavond keek ik weer naar en kwam er weer pus uit. Zijn de wondjes ontstoken of is het iets anders? En zo wat kan ik dan het best aan doen? :arf:
Amatjuh Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Pus is wel een teken van ontsteking.Misschien toch even naar de dierenarts om te laten kijken of hij geen huidziekte heeft? En evt. antibiotica voor het wondje.
Evee Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Ik dacht eerst dat het om schurft ging, tot je over de pus begon. Dat zou op ontstekingen wijzen. Ik denk dat een gezondheidscheck bij de dierenarts wel even slim is!
kmimmie Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 pus is niet erg goed zou t ook zeker even bij de da na laten kijken
xxNijntje Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Ik denk niet dat ze Antibiotica geven want ze heeft hiervoor al een soort snot gehad, en daar voor heeft ze al 6 weken antibiotica gekregen, waarmee we laatst moesten stoppen. Ik vind het zielig dat zo'n jong konijntje al zoveel heeft. Niet netjes dat de dierenwinkel zulke konijntjes verkoopt! en Rian wat is knudde?
Rian Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Knudde? Dat betekent zoiets als "foute boel", "niet goed". Ben je al naar de DA geweest? Wat zeiden ze?
xxNijntje Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 Nee, nog niet.Ik ga binnekort mijn mannetjes konijn laten castreren en neem haar dan denk ik gelijk mee.
nathalie b Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Volgens mij kan je toch beter even eerder naar de DA gaan.....straks wordt het een abces en ben je verder van huis....
xxNijntje Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Geplaatst: 20 maart 2010 Een abces?Maar dan komt er toch een grote bult?
xxNijntje Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Geplaatst: 20 maart 2010 Hoe kun je een opkomend abces herkennen ongeveer?
nathalie b Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 laat ik het zo proberen uit te leggen;bij de soort wondjes die je omschrijft (pus...) groeit straks het wondje dicht en sluit je de bacterie op.Die kan doorgroeien en je krijgt een bult.Als er niks aan de bacterie wordt gedaan krijg je dus een bult de pus veranderd in een dikke massa die er niet meer zelf uit kan en dan heb je een abces;in het ergste geval zal het dan operatief schoongemaakt moeten worden en gespoeld.Nu kan je er nog wat aan doen....even naar de DA dus!
Aanbevolen berichten