Ga naar inhoud

Vandaag was ons Polleke niet in orde..


W&W

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag kwam er bezoek, en ik ga naar de konijntjes kijken en Polleke ligt op zijn zij. Ik dacht: wat krijgen we nu? ik ga er bij gaan zitten, en hij zit weer normaal. Ik draai me om en hij ligt weer neer. Hij lag zelfs in zen eigen behoefte. Dat was toch niet normaal?

Ik dacht ik kijk het nog eventjes aan.. wat later lag hij in de kooi weer op zijn zij, hij wou ook niet eten.

Ik direct naar mij ma, we moeten naar de dierenarts! Lara, alé op een zondag! Toch zijn we geweest, het bezoek was zelfs mee xd Men ma was wel wat gegeneerd, maar de dierenarts was blijkbaar van wacht.

Pollekes darmpjes lagen stil en had duidelijk pijn. Hij heeft wat pijnstilling gekregen, en nu moeten we in de gaten houden of hij goed keutelt en plast, en of er geen bloed in de urine zou zitten.

Ondertussen heeft hij al wat witlof gegeten, en heb ik hem niet meer op zijn zij zien liggen.

Gelukkig hebben we snel gehandeld, we weten wel niet van wat het zou kunnen zijn. De eerste mogelijkheid zou de voeding kunnen zijn, maar dat zou allemaal oké moeten zijn..

Op het einde van de week moet ik nog eens bellen om te zeggen hoe het gaat, maar volgens mij komt het in orde. Er was dan ook nog nooit iets geweest met één van de konijntjes, dus ik was al direct in paniek!

Lara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor!

voor het moment is hij weer helemaal de oude en eet hij terug, waarschijnlijk ook door de pijnstilling.

De dierenarts had ook iets voor de darmpjes meegegeven dat ik elke dag moet geven.

Morgen zal ik wel verder zien hoe het gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van voer geven wij, korrel 99 dat zijn staafjes van de Aveve.

En dan nog groenten als: broccoli, wortel, komkommer, witlof, radijsjes, rapen, venkel en peterselie.

Vanmorgen heb ik hem nog 1 keer op zijn buik zien liggen, dan niet meer.

Volgens mij voelt hij zich wel al beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet lag ook Walnoot op haar buikje, het zal dan toch iets met de voeding te maken hebben. Zij eet wel flink!

Zou het eventueel met het hooi kunnen te maken hebben? Sinds anderhalve week geef ik hooi van de boer. Maar wat zou daar dan slecht kunnen aan zijn..

Voor Polleke moet ik nu dus elke middag 0,5 ml iets voor de darmen geven en smorgens en savonds ook 0,5 ml iets tegen de pijn (veronderstel ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoef je maar 1x per dag darm stimulans te geven?en welk middel geef je voor de pijn?

Ik ben eigenlijk stom geweest van dat vergeten te vragen, welk middel dat is, aangezien hij nu beter is en goed eet bel ik woensdag om te vragen of ik die dingen verder moet geven, en wat het precies is. Dat hooi van de boer gaan we vervangen, we zijn er niet helemaal gerust in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .